Fejl med firewire disk eller kort. Giv en ~
Fra : 60696867.dk

Dato : 15-01-03 18:41

Hej,

Resume:

Problemer med min Maxtor 3000XT (160 GB Firewire disk), STLab's Firewire
PCI-kort og Windows 2000 Advanced Server. Disken findes og virker i et kort
stund - indtil den tages i brug. Så kommer dette skærmbillede:

- 3e259c65$0$198$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Hvad er problemet mon?

* Maskinkonfiguration
* 2x366Mhz Celeron @ 366Mhz
* ABit BP6
* 128 MB PC133 RAM
* 1x10GB IBM Harddisk
* 1x15GB IBM Harddisk
* SBLive!
* 2xNetkort

****************************

Historie:

Jeg har fået et kort fra STLab. Kører med en "NEC OHCI Compliant IEEE 1394
Host Controller"-driver. Jeg slutter min Maxtor 3000XT til, og den finder da
også disken. Men så snart jeg har aktivitet på disken falder den ud. Disken
virker fint på min bærbare (IBM A31p) - med det indbyggede Firewire-stik der
sidder der.

Jeg har prøvet at bruge både den ene og den anden port - men lige meget
hjælper det.

Hvad kan det være at der er galt? Er da ved at blive godt gal i skralden
... Jeg formoder at det er kortet, eftersom disken virker fint på andre
maskiner.

Nogen der kender symptomerne?

Mvh

Søren

Fra : Martin K

Dato : 15-01-03 19:28

60696867.dk wrote:
> [...]
> skralden
> ... Jeg formoder at det er kortet, eftersom disken virker fint på

Hmmm... ikke decideret hjælp, kan kun sige at jeg har et PCI til USB som jeg
heller ikke har kunnet få til at spille i nogle maskiner - også fra STLab...

--
Martin K