BSOD
Fra : arc@na

Dato : 15-01-03 16:37

Hej eksperter!

Jeg har netop bygget min PC om (nyt kabinet og MoBo), og nu har jeg det
problem, at Win2000 (SP3) rebooter ind imellem, specielt når jeg
højreklikker på desktoppen eller i Explorer.

Jeg fatter nada...

System:
ECS K7S5A med en 1 GHz Athlon,
1 Barracuda og 1 Maxtor, begge 40 G,
1 Plexwriter 24/10/40
Hercules Fortissimo 7.1 lydkort
Chaintech GeForce 3 TI200, Advance
256 MB PC133 SDRAM

Der var oprindelig 2*256 MB RAM i maskinen, men den ene klods viste sig at
være blevet ustabil, så den røg ud.

arc@na

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 15-01-03 16:54

Hejsa

Har du fået ny strømforsyning, med det nye kabinet? Hvis ja, er det måske
den der driller.
Ellers vil jeg mene det kan skyldes driverproblemer, prøv at installere de
nyeste VIA 4-in-1 drivere.
Eller måske presser du dit system for hårdt, hvilke indstillinger kører du
på dine RAM?
Eller måske er det varmeproblemer.

MVH
Lassse Kjærsgaard

---

Fra : Morten L.

Dato : 15-01-03 17:20

Jeg kan VARMT tilslutte mig forlsaget om en anden PSU - min frøs MEGET ofte
med højreklik menuerne ca. ½ tonet frem - RET så irreterende i det lange
løb
God PSU løste problemet - også et lille problem med ganske svage 1/4
pixel-bredde rystelser i skærmbilledet

Det er både godt og ondt, at de nye OS'er er blevet så strømbesparende...

/Morten

Fra : arc@na

Dato : 15-01-03 17:24

"Lasse Kjærsgaard" <lassekj@get2net.dk> wrote in

> Har du fået ny strømforsyning, med det nye kabinet? Hvis ja, er det
> måske den der driller.

Jeps, der sidder en spri-ny 340W strømforsyning i kabinettet.

> Ellers vil jeg mene det kan skyldes driverproblemer, prøv at
> installere de nyeste VIA 4-in-1 drivere.

Nu kører jeg med SiS-chipset, så det ville nok ikke være nogen god idé -
hehe. Men jeg har de nyeste chipset-drivere.

> Eller måske presser du dit system for hårdt, hvilke indstillinger
> kører du på dine RAM?

Ingen OC her...

> Eller måske er det varmeproblemer.

Tjah, det kan være jeg skulle investere i en kabinetblæser. Jeg syns bare
den larmer nok i forvejen - hvilke kabinetblæsere er de stilleste?

arc@na

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 15-01-03 18:51

> hvilke kabinetblæsere er de stilleste?

Hej igen.

Langt de fleste sværger til Pabst-blæsere. De kan købes hos f.eks.
www.studiedata.dk eller www.bsmultimedia.dk. De er ret dyre skal de siges.
Eventuelt kan du købe en ganske almindelig billig blæser, og så sætte den
til 7 volt i stedet. Det giver langt mindre støj, men den flytter også en
del mindre luft ved 7 volt.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : arc@na

Dato : 16-01-03 14:18

> Langt de fleste sværger til Pabst-blæsere.

Dem har jeg hørt om, men (7-9-13) mit problem er løst. Dels var der en IRQ-
konflikt forårsaget af on-board LAN-kortet, dels havde jeg kvajet mig ved
at sætte CD'en solo på IDE1 - som slave.... (rødme.waw)...

arc@na
http://www.geocities.com/ListIslam/

Fra : Leony

Dato : 15-01-03 16:52

> Jeg har netop bygget min PC om (nyt kabinet og MoBo), og nu
> har jeg det problem, at Win2000 (SP3) rebooter ind imellem,
> specielt når jeg højreklikker på desktoppen eller i Explorer.
> Jeg fatter nada...

Start med at slå automatisk genstart fra:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret ->
tryk på "Indstillinger" under start og genoprettelse -> fjern
hakket ud for
genstart automatisk under systemfejl.
(sådan er det på XP, jeg har ladet mig fortælle at det foregår på
samme måde i 2000).

Nu får du en fejlmeddelse som kan bruges til fejlfinding. Du kan
se en del fejlmeldinger her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm

Hvis det ikke hjælper så prøv i Windowsgruppen, der sidder nok
flere der kan hjælpe.
Indtil videre er dit problem af softwaremæssig karakter.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Fra : arc@na

Dato : 15-01-03 17:27

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in

> Start med at slå automatisk genstart fra:

Det prøver jeg. Tak for tippet.

> Indtil videre er dit problem af softwaremæssig karakter.

Ja, det håber jeg sandelig...