Min CPU er for varm - hjælp
Fra : Eske

Dato : 15-01-03 14:52

Udover at få mig en bedre køler...problemet startede efter jeg installerede
et GF4 kort der trækker min 1ghz lige til stregen. Men også over den;
systemet går ned når temp går over de 76 grader.

Jeg har på fornemmelsen at der er meget støvet inde i mit kabinet; kan det
have noget at sige? Skulle jeg prøve at gøre rent derinde? (vi taler her om
støvlag fra de sidste 2-3 år - temmeligt tykke!)

Har prøvet CPU-dæmper software, men det er jo kun imidligtide løsninger.
Lige nu kører jeg med under-clocking (!) og det ser ud til at virke lidt
bedre.
Nogle forslag?

Fra : danni plougmann

Dato : 15-01-03 15:13

hvor stor er din strømforsygning, skal helst være 300w eller størrere.
måske dit nye GF4 kort der suger så meget strøm så dit system bliver
ustabilt.

Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-03 13:36

> [...]
> et GF4 kort der trækker min 1ghz lige til stregen. Men også over den;
> systemet går ned når temp går over de 76 grader.

Skulle vi ikke bare se at få en anden køler i dit gamle dyr E.

> [...]
om
> støvlag fra de sidste 2-3 år - temmeligt tykke!)

Gøre rent?!? Skal vi ha ringet efter lægen ? *s*

Peter

Fra : Henrichsen

Dato : 25-01-03 14:57

Støvsuger?