Følge besøgendes adfærd.
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-01-03 14:26

Jeg har lavet et statistiksystem der viser alt mellem himmel og jord omkring
antal besøgende, besøg pr. side, opløsning m.m.

Nu kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne følge den besøgendes adfærd på min
side. Altså, hvilken side starter han på og derefter hvor han klikker hen.

F.eks.
Forside > side4 > side9 > side 2 > osv.

Hvordan ville I gøre det?
Er der noget man skal være særligt opmærksom på.
Har i et link.

Mvh
Kasper K

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-01-03 14:47

"Kasper Katzmann" <kasper@FJERNESkatzmann.dk> wrote
> Nu kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne følge den besøgendes adfærd på
min
> side. Altså, hvilken side starter han på og derefter hvor han klikker hen.

Nu ved jeg ikke lige hvordan du har opbevaret dine data, men et eksempel på
hvordan det laves er følgende:

1. Lav et midlertidigt datasæt med alle poster der vedrører en besøgende.
2. Sorter disse efter tidspunkt

Herefter skullde du ved at printe

post1 -> post2 ->post3 -> post4

have et nogenlunde billede af det, dog vil du møde problemer hvis brugeren
har brugt features som "åbn dette link i nyt vindue" da ovenstående så
istedet skal forgrene sig, og det samme gælder hvis brugeren har brugt
tilbage knappen og valgt et andet link.

PS: Nu når vi snakker om at følge ting rundt så stødte jeg lige på et sjovt
link forleden dag der benytter en Shortest-Path algroritme:
<http://www.cs.virginia.edu/oracle/>

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-03 15:13

Jakob Andersen skrev:

> PS: Nu når vi snakker om at følge ting rundt så stødte jeg
> lige på et sjovt link forleden dag der benytter en
> Shortest-Path algroritme: <http://www.cs.virginia.edu/oracle/>

Imponerende. Det tog mig lang tid at finde en skuespiller med et
bacon-nummer større end 2. Og endnu længere at finde en med et
uendeligt bacon-nummer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-01-03 16:21

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Imponerende. Det tog mig lang tid at finde en skuespiller med et
> bacon-nummer større end 2. Og endnu længere at finde en med et
> uendeligt bacon-nummer.

Ditto her. Jeg fangede faktisk mig selv i at sidde i rigtig lang tid med den
nævnte side. Selv gamle danske skuespillere er ret tæt på Kevin Bacon,
f.eks. Dirch Passer har et Bacon number på 3.

Og det er endnu ikke lykkedes mig at finde en der er over 3 selvom det jvf.
http://www.cs.virginia.edu/cgi-bin/oracle/center-cgi?who=Kevin+Bacon burde
være muligt.

--
Jakob Andersen