Vil have en piv åben Cisco 677 Router
Fra : HL

Dato : 15-01-03 13:06

Er der en måde man kan gøre en Cisco 677 Router helt åben til ens PC'er?
Der var engang en kommando på Cybercity's Hjemmeside, men den har de
fjernet..

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-01-03 15:27

>Er der en måde man kan gøre en Cisco 677 Router helt åben til ens PC'er?
[...]

Mæææ....

set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 tcp
set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 udp

Er det det du mener?

/Henrik

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-01-03 15:48

Henrik Koksby Hansen <henrik@k0ksby.dk> writes:

> [...]
>
> Mæææ....
>
> set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 tcp
> set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 udp

Du mangler nok:
set nat entry add 10.0.0.1 23 <WAN-IP> 23023 tcp

Den er rigtigt rar hvis man fx. vil have hjælp fra support.

Martin

Fra : HL

Dato : 15-01-03 16:53

Martin Schultz wrote:
> Du mangler nok:
> set nat entry add 10.0.0.1 23 <WAN-IP> 23023 tcp
>
> Den er rigtigt rar hvis man fx. vil have hjælp fra support.

Den er vist meget rart at putte ind lige meget hvad :)
Kan man overhovet telnet'e til ens router uden?

Hilsen
Henrik Lind

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-01-03 19:07

>Den er vist meget rart at putte ind lige meget hvad :)
>Kan man overhovet telnet'e til ens router uden?
[...]

Ja, hvis du sidder på LAN-siden... Men det fordusætter, at man rent
faktisk har forwardet fra global-IP'en og ikke 0.0.0.0 ....

/Henrik

Fra : HL

Dato : 15-01-03 16:52

Henrik Koksby Hansen wrote:
> set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 tcp
> set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 udp
>
> Er det det du mener?

Jeg tænkte nok det var sådan noget, men jeg har nu et andet problem...
Jeg kan ikke slette nogen af de NAT entry's jeg har iforvejen... :-/

F.eks sletter jeg alle entry's med "set nat entry delete all"
Laver jeg så en "sh nat" er der ingen entry's, men efter at have gjort
en "write" og en "reboot" så er de alle sammen tilbage igen >:(

*hulk* (og jeg har stadigvæk ikke fået svar fra Cybercity).

Hilsen
Henrik Lind

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-01-03 17:56

HL 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> en "write" og en "reboot" så er de alle sammen tilbage igen >:(
>
> *hulk* (og jeg har stadigvæk ikke fået svar fra Cybercity).

Det er en kendt fejl, du kan dog stadigvæk svjh slette dem enkeltvis. Fejlen
er rettet hos cisco.

Hos tiscali mener jeg at der blev nattet til 192.168.0.2, og at dhcp pool'en
lå derover, så ville man have en beskyttet pc, lod man den bare tildele via
dhcp, ellers satte man den til 0.2 ..eller er det 1.2 ? Kan være den gør den
samme i din config ?

/Sune

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 15-01-03 19:09

>Det er en kendt fejl, du kan dog stadigvæk svjh slette dem enkeltvis. Fejlen
>er rettet hos cisco.
[...]

Er alle forwards til samme IP?

Så prøv:

set nat entry delete inside 10.0.0.2

hvor 10.0.0.2 er din lokal-ip... selvfølgelig... :)

/Henrik

Fra : HL

Dato : 16-01-03 11:28

Sune Storgaard wrote:
> Det er en kendt fejl, du kan dog stadigvæk svjh slette dem enkeltvis. Fejlen
> er rettet hos cisco.

Kan heller ikke slette dem enkelvis...

> [...]
> dhcp, ellers satte man den til 0.2 ..eller er det 1.2 ? Kan være den gør den

Øh...Tror jeg ikke...Routeren er fra Cybercity...

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-01-03 20:52

"HL" <none@none.com> wrote in message news:b03vu8$r42$1@news.cybercity.dk...

> *hulk* (og jeg har stadigvæk ikke fået svar fra Cybercity).

Her i gruppen, eller på mail ?

*Rune

Fra : HL

Dato : 16-01-03 11:29

Rune Manscher wrote:

> Her i gruppen, eller på mail ?

På email, og jeg har fået et svar som sagde at den eneste mulighed var
at nulstille min router..
Håber jeg kan finde det kable jeg engang fik...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-01-03 22:25

Hej HL, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Laver jeg så en "sh nat" er der ingen entry's, men efter at have
> gjort en "write" og en "reboot" så er de alle sammen tilbage igen

Har du prøvet at tage en kigger på Jakobs
<http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#33>?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : HL

Dato : 16-01-03 11:31

Rudi Stegen wrote:

> Har du prøvet at tage en kigger på Jakobs
> <http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#33>?

Har læst det nu og må nok prøve det i aften...

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-01-03 13:56

On Thu, 16 Jan 2003 11:31:02 +0100, HL <none@none.com> wrote:

>Har læst det nu og må nok prøve det i aften...

[...]

Du kan også prøve, som beskrevet på www.koksby.dk > cisco -> delete
all nat entries (including ranges)...

/Henrik

Fra : HL

Dato : 18-01-03 17:11

Henrik Koksby Hansen wrote:
> set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 tcp
> set nat entry add <lokal-ip> 1-65535 <global-ip> 1-65535 udp
>
> Er det det du mener?

Nu jeg tænkter over det, så var det ikke på den måde Cybercity havdet
lave det...andre måder at gøre det på?

---
Hilsen
Henrik Lind

Fra : Rune Manscher

Dato : 18-01-03 22:48

"HL" <none@none.com> wrote in message news:b0bu6p$7cs$1@news.cybercity.dk...

> Nu jeg tænkter over det, så var det ikke på den måde Cybercity havdet
> lave det...andre måder at gøre det på?

set nat entry add 10.0.0.2

*Rune

Fra : Mark Beaumont

Dato : 19-01-03 04:43

HL wrote:
> Nu jeg tænkter over det, så var det ikke på den måde Cybercity havdet
> lave det...andre måder at gøre det på?

Du kan bruge http://adsl.cybercity.dk/autoconf/tool.phtml

Vh Mark