Dage i en given måned?
Fra : Voller

Dato : 15-01-03 12:37

Hej NG.

Jeg sidder og leger lidt med en applikation: Et bookingsystem. På en af
siderne vil jeg gerne have en oversigt over en måned brugeren har valgt på
foregående side. Denne måned (og år) bliver overfør vha. querystring. En URL
kunne f.eks. se ud som denne:
booking.asp?month=8&year=2003

Altså august i 2003. Nu er jeg bare gået i stå ved at få vist oversigten
over måneden. Jeg kunne forestille mig et skema med 7 celler i hver række,
hvor kolonnerne hedder mandag, tirsdag, onsdag osv...

Men hvordan får man ASP til at gennemskue om d. 1. august 2003 er f.eks.
mandag eller torsdag? Og hvordan finder man ud af hvor mange dage der er i
en given måned (ja, jeg ved det godt, men gør ASP det? ). Der er jo også
et problem med skudår... Hjælp?

Mvh. Thomas.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-01-03 12:49

On Wed, 15 Jan 2003 12:37:29 +0100, "Voller" <voller@et.sted.dk>
wrote:

> [...]
>en given måned (ja, jeg ved det godt, men gør ASP det? ). Der er jo også

Prøv at se denne side. Måske det kan hjælpe lidt.

http://www.aspwebpro.com/aspscripts/functions/timedate.asp

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Voller

Dato : 15-01-03 12:59

> Prøv at se denne side. Måske det kan hjælpe lidt.
> http://www.aspwebpro.com/aspscripts/functions/timedate.asp

<% WeekDay(Dato) %>
Det ser ud til at være vejen frem. Leger lidt videre.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-01-03 13:02

> [...]
> mandag eller torsdag? Og hvordan finder man ud af hvor mange dage der er i
> en given måned (ja, jeg ved det godt, men gør ASP det? ). Der er jo

<http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?lngWId=4&txtCodeI
d=6477>

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-03 13:36

Voller skrev:

> [...]
> hvor mange dage der er i en given måned (ja, jeg ved det godt,
> men gør ASP det? ). Der er jo også et problem med skudår...

Overvej at kigge på asp.net. Her er der en fiks og færdig kalender-
control der selv holder styr på antal dage, fordelingen af
ugedage, skudår etc.

Asp.net tilbydes gratis til IIS5 (Windows2000) - se mere på
www.asp.net
--
Jens Gyldenkærne Clausen