Tdc
Fra : Freddy Pedersen

Dato : 15-01-03 12:32

Jeg har tdc og ovenud tilfrides

--
Med venlig hilsen.
Susanne&Freddy Pedersen

Fra : Larz

Dato : 15-01-03 13:07

"Freddy Pedersen" <fogsp@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e2545ef$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har tdc og ovenud tilfrides

LOL - Jamen tillykke med det.

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-01-03 13:15

Freddy Pedersen wrote:
> Jeg har tdc og ovenud tilfrides

Øh - ja ?

Det er de fleste vist, men der er nogle, der
har en idé om at man skal hade TDC - og
boykotte deres produkter - også hvis de har det
bedste og billigeste produkt....

Sådan er der jo så meget........

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Larz

Dato : 15-01-03 13:55

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er de fleste vist, men der er nogle, der
> har en idé om at man skal hade TDC - og
> boykotte deres produkter - også hvis de har det

Nu hader jeg ikke personligt TDC, men jeg mener heller ikke at
de har det bedste produkt.
Og det er ikke så svært at se at de i hvert fald ikke har det
billigste.

-

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 15-01-03 17:29

Hvem er billigere?

Fra : Jens

Dato : 15-01-03 15:04

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> skrev i en meddelelse

> Øh - ja ?
>
> Det er de fleste vist, men der er nogle, der
> har en idé om at man skal hade TDC - og
> boykotte deres produkter - også hvis de har det
> bedste og billigeste produkt....

Hvad er det bedste produkt for dig så ?
For mig er det ikke èn pc på linien.
Eller :256/128 350,-
512/128 435,-

Eller at betale ekstra for flere ipèr til et par pcèr mere som så ikke kan
snakke i lokalt lan net via ipprotocollen

Eller en news server med speedlimmit=200
Eller at blive tvunget til at betale fastnettelefonabbonemant/bærelinie ved
siden af.

Eller at have en 512/128 hvor man ikke kan spille 2 over nettet fordi
uploaden er for lille

Der er et par grunde mere til ikke at vælge tdc, men derfor hader jeg dem da
ikke, jeg hader heller ikke B&O selvom jeg ikke køber deres produkter.

mvh Jens

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 15-01-03 17:30

TDC har da også en 512/512!!
Den er ret så god at spille på!

Fra : Jens

Dato : 16-01-03 20:24

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jespernospam@thusgaard.com> skrev i en
meddelelse news:3e258c20$0$83846$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> TDC har da også en 512/512!!
> Den er ret så god at spille på!

Ja det har de da, men hvad er prisen så fo den oplevelse ?
(foruden fasttelefon/bærelinie)

mvh Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-01-03 20:44

http://www.teledanmark.dk/menu/sm2537.htm

http://boomtown.net/adsl/bt.adsl.price.php

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 00:48

> http://www.teledanmark.dk/menu/sm2537.htm
>
> http://boomtown.net/adsl/bt.adsl.price.php

Uhauha
Det var som forudset.

mvh Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-01-03 16:39

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in news:b07gao$8ji$1@news.net.uni-
c.dk:

> Uhauha
> Det var som forudset.

Det er da ikke dyrere tilsammen (Boomtown 512/512 + bærelinje) end
f.eks. Cybercity's 512/512 - så helt dyrt er det da heller ikke.

Hvis du så vælger Sonofon fastnet i stedet for at betale for en
bærelinje eller et TDC fastnetabonnement, så er Boomtown + Sonofon
faktisk 20 kr billigere per måned end CC's løsning.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 19:17

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bærelinje eller et TDC fastnetabonnement, så er Boomtown + Sonofon
> faktisk 20 kr billigere per måned end CC's løsning.

Muligt, men uinteressant for mig
Jeg har ikke brug for fastnettellefon, og har ikke sådan en.
Jeg har en 512/256 linie, jeg ved godt den er mindre i up end de 512 som de
andre har, men så også noget billigere.
Jeg har givet mere ved etablering, men skal så ikke bøvle med èn pc på
linien og famillie pakker og alt muligt andet gas.
Der er en max på 15 lan ipèr pr husstand hvis jeg ikke husker helt galt, det
er nok til mig, ihvertfald et stykke tid endnu.
Og det er Flatrate.

mvh Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-01-03 17:49

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in

> Eller en news server med speedlimmit=200

Det er kun mellem 1700 og 0100 den limit gælder.
Og den er der ikke på tekstgrupperne (brug news://dtext.news.tele.dk).

Cybercity f.eks. har slet ikke binære grupper (måske har de dk.binaer,
men de har ikke udenlandske binære grupper).

> Eller at blive tvunget til at betale
> fastnettelefonabbonemant/bærelinie ved siden af.

Ja, den er lidt træls, men der er jo en hel del som har fastnettelefon
og som gerne vil beholde den, og man kan jo frit vælge fastnetudbyder -
så helt problematisk er det jo heller ikke for alle.

> Eller at have en 512/128 hvor man ikke kan spille 2 over nettet
> fordi uploaden er for lille

Den er vel generel for alle udbydere der leverer den hastighed.

Flemming

Fra : M.N.

Dato : 17-01-03 17:05

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Cybercity f.eks. har slet ikke binære grupper (måske har de dk.binaer,
> men de har ikke udenlandske binære grupper).

KLIP

Hold dig til det du ved.
Cybercity har udenlandske binære grupper.

Mogens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-03 17:20

"M.N." <mogens@FJERNDETTEdbs.dk> skrev :

>Cybercity har udenlandske binære grupper.

Ja, men bliver filer over 128 KB stadigvæk ikke filtreret væk,
således at der stort set ingen komplette indlæg er?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-01-03 20:47

"M.N." <mogens@FJERNDETTEdbs.dk> wrote in news:b099j5$8ia$1@sunsite.dk:

> Hold dig til det du ved.
> Cybercity har udenlandske binære grupper.

Ok, men de tre CC-ADSL-kunder jeg taler med dagligt påstår hårdnakket
at de ikke har adgang til udenlandske binære grupper.

Er der ligesom ved TDC forskellige servere til tekst og binære grupper?
I så fald hvad hedder de, for mine bekendte kunne da godt bruge nogle
binære grupper?

Mvh.
Flemming

Fra : Henning

Dato : 19-01-03 01:28

On 15 Jan 2003 16:48:58 GMT, Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in

>Det er kun mellem 1700 og 0100 den limit gælder.

Mellem 01 og 17 er begrænsiningen "kun" 512Kbit Så os med større
linier kan ikke udnytte dem på news...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : MiND

Dato : 17-01-03 13:03

Der er vist noget du har misforstået - du skal ikke nødvendigvis have
TDC some fastnet operatør for at få TDCinternet bredbånd. Desuden er det
jo ikke TDC's skyld at hastigheden er blevet nedsat - næææ det er såmænd
de brugere som misbruger systemet der er skyld i det. Betale ekstra for
flere pc'er?? - har du hørt om en router? ingen problmer med router og
netværk. Lyder som dårlige undskyldninger alt sammen for mig.

Har selv haft Telia, CyberCity, Stofa og nu TDC og ingen når dem til
sokkeholderne hvad angår support og stabilitet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørn Bast

Dato : 17-01-03 14:51

Har lige skiftet fra Orange til TDC
Da de skiftede over en fredag, gik der ged i den, og vi var uden tlf i
weekenden.
I dag da jeg kom hjem fra arbejde, lå der et brev fra TDC, at de beklagede
forsinkelssen,
og at der på den næste tlf. regning ville blive trukket kr. 300,- fra.
Det kalder jeg sku da god service.
Det skal lige bemærkes at jeg ikke har bedt om kompensation, det eneste jeg
har foretaget mig,
var at ringe og fejlmelde.

Mvh Jørn

Fra : Jens

Dato : 17-01-03 19:32

"MiND" <MiND.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Der er vist noget du har misforstået - du skal ikke nødvendigvis have
> TDC some fastnet operatør for at få TDCinternet bredbånd.

Men jeg skal nødvendigvis betale det det koster at have enten
fastnettellefon eller en bærelinie, jeg har ikke brug for nogen af delene

> Desuden er det
> jo ikke TDC's skyld at hastigheden er blevet nedsat - næææ det er såmænd
> de brugere som misbruger systemet der er skyld i det.

Nej det er tdc der ikke har capacitet nok på news serverne, til det antal
kunder de har.
Det er lidt det samme som at sige at man kun må ringe op fra sin telefon
hver anden dag, hvem fandt sig i det ?

>Betale ekstra for
> flere pc'er?? - har du hørt om en router? ingen problmer med router og
> netværk. Lyder som dårlige undskyldninger alt sammen for mig.

Nogle udbydere skriver i betingelserne "èn pc på linien, eller du skal have
en famillie pakke", du kan sætte en router på, men der står at du ikke må.
Altså er det et aftale brud og overtrædelse af abonement`s vilkårerne at
sætte sin router på, uanset om man kan eller ej. (en familie pakke er så
ikke en garanti for at få ipèr der kan snakke sammen på ens lokalnet, og det
er jo helt hen i vejet)

> Har selv haft Telia, CyberCity, Stofa og nu TDC og ingen når dem til
> sokkeholderne hvad angår support og stabilitet.

Det vil jeg påstå jeg kender en anden der gør, og længere end dertil endda.

mvh Jens

Fra : EH-Fniller

Dato : 18-01-03 12:52

Jens wrote:

> Det vil jeg påstå jeg kender en anden der gør, og længere end dertil endda.
>
> mvh Jens

Jep.
Da jeg skiftede væk fra tdc både ang adsl og tlf steg supporten med en
faktor 200.
Plus at de firmaer jeg skiftede til er 10 gange hurtigere med alt hvad
de gør.
Kunne kun finde på at skifte tilbage til tdc hvis jeg belv betalt
temmelig meget for det.

E.H.

Fra : Jens

Dato : 18-01-03 13:05

"EH-Fniller" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de gør.
> Kunne kun finde på at skifte tilbage til tdc hvis jeg belv betalt

Bruger vi den samme ?

mvh Jens som har arrownet

Fra : EH-Fniller

Dato : 19-01-03 09:31

Jens wrote:

> Bruger vi den samme ?
>
> mvh Jens som har arrownet

Ikke helt *LOL*

*kender ikke noget til arrownet så det skal nok prøves engang*

E.H.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-01-03 12:31

> Bruger vi den samme ?
>
> mvh Jens som har arrownet

Hvis du kigger på fnillers header, så ser du at det er sendt gennem
Cybercity og at det så nok er der han er kunde

Jeg har hørt det samme om Cybercity (jeg er TDC 2Mbit kunde lige nu),
men grundet den relativt store prisforskel på den hastighed mellem
CC og TDC (og det faktum at kæresten nægter at opgive fastnetlinjen) så
er det en fordel for mig at være TDC kunde lige pt.

Jeg har kun haft gode oplevelser med TDC support, men så igen, jeg har
kun snakket med dem én gang - hvor de skulle måle linjekvalitet for at
tjekke om jeg kunne få 2Mbit.

Mvh.
Flemming

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 13:10

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in

> Hvis du kigger på fnillers header, så ser du at det er sendt gennem
> Cybercity og at det så nok er der han er kunde

Det så jeg godt, men ville se om han ville være ved det, det vile han så
ikke jo.

> [...]
> CC og TDC (og det faktum at kæresten nægter at opgive fastnetlinjen) så
> er det en fordel for mig at være TDC kunde lige pt.

Hvad giver du for en 2mbit ?
(Arrows i jelleing : 2048/1024 Kbit/s 654,-)

> Jeg har kun haft gode oplevelser med TDC support, men så igen, jeg har
> kun snakket med dem én gang - hvor de skulle måle linjekvalitet for at
> tjekke om jeg kunne få 2Mbit.

Supporten er sikkert god nok, men deres betingelser...................

> Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
> mailadressen.
Og hvis du vil trykker du bare på "Besar".

mvh Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-01-03 16:03

> Jeg har hørt det samme om Cybercity (jeg er TDC 2Mbit kunde lige
> nu),
>
> Hvad giver du for en 2mbit ?

785,- fra 1. marts skal jeg give 10 kr mere per måned for at have min
faste IP, så 795,- plus telefon.

> (Arrows i jelleing : 2048/1024 Kbit/s 654,-)

Pænt billigt - er det gennem trådløst net eller hvordan?

Flemming

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 18:09

> "Jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in

> 785,- fra 1. marts skal jeg give 10 kr mere per måned for at have min
> faste IP, så 795,- plus telefon.

> Pænt billigt - er det gennem trådløst net eller hvordan?

Frit valg, enten via antenne foreningen som der så også skal betales fo
sæføli, men man kan også få FWA som er næsten dobbelt så dyrt i opstarten
til udstyr, til gengæld er der ikke tlf eller antenne krav.
Når linien kører er det samme pris uanset om det er FWA eller
Antennforening.
Jeg har FWA.

mvh Jens

Fra : MiND

Dato : 19-01-03 17:29

Hm.. hvor er det lige du har ADSL henne - der står ikke noget i TDC
Internets bestemmelser om at du ikke må sætte flere computere på.
Hvorfor i alverden skulle de så også tilbyde at leje dig en router med
indbygget switch?

Og med hensyn til spørgsmålet om båndbredde på news?? Prøv dog at følge
lidt med i nyhederne - TDC satte båndbredden ned for at undgå at news
serverne blev misbrugt, altså er båndbredden ikke faldet pga. af
antallet af brugere, men fordi ikke alle brugere holder sig inden for
lovens rammer.

Men hensyn til support er det jo en smagssag, men jeg har intet at
udsætte på TDC

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens

Dato : 19-01-03 19:08

> [...]
> Internets bestemmelser om at du ikke må sætte flere computere på.
> Hvorfor i alverden skulle de så også tilbyde at leje dig en router med

Fordi de gerne vil have penge for noget der ellers er gratis, der står
"basispakke" og "familliepakke", man kan købe en "famillie pakke i bilka for
et engangsbeløb, og køber man den på afbetaling over 24mdr er det ca samme
pris pr md som tdc tager for sådan en, tdc nøjes bare ikke med 24mdr.

> [...]
> serverne blev misbrugt, altså er båndbredden ikke faldet pga. af
> antallet af brugere, men fordi ikke alle brugere holder sig inden for

Og du mener så at fordi ingen kan hente med mere end en bestemt hastighed så
er der heller ikke nogen der henter det overhovedet?
Det er det samme som at sige at fordi man kun må køre 110km på motorvejen så
er der ingen der kører til tyskland for at spare moms og afgifterne. Vås.
Det er muligt tdc kan bilde dig det ind, men ikke mig.

> Men hensyn til support er det jo en smagssag, men jeg har intet at
> udsætte på TDC

Det har jeg, men det er ikke i forbindelse med bredbånd.
> http://www.kandu.dk/
Men jeg ser du er en af dem som gerne betaler for det der er gratis. !!

mvh Jens