Kan man læse hardware serienr. i f.eks. re~
Fra : Heine Bo Hansen

Dato : 15-01-03 10:04

Hej

Er det muligt at læse hardware serienr. (svarende til det der typisk er
klistret bag på hardwaren) i f.eks. registreringsdatabasen eller bios?

Jeg har lavet et program der indsamler forskellige oplysninger om mine
brugeres PC'ere; Windows version, Ram, CPU m.m. men kunne godt tænke mig at
tilføje serienr. til listen af info.

Heine

Fra : Henning

Dato : 15-01-03 10:54

On Wed, 15 Jan 2003 10:04:26 +0100, "Heine Bo Hansen"
<_remove_this_hbh@btx.dk> wrote:

> [...]
>brugeres PC'ere; Windows version, Ram, CPU m.m. men kunne godt tænke mig at

Dell, IBM, Compaq o.a. har det som en del af deres bios/firmware på de
forskellige dele. Men bambus - jeg tvivler?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Heine Bo Hansen

Dato : 15-01-03 11:36

Hej

med andre ord, du tror ikke, jeg kan hente det vha. et standard bios kald,
på tværs af modeller.

Vi benytter udelukkende IBM og enkelte HP maskiner.

Heine

Fra : Henning

Dato : 15-01-03 21:17

On Wed, 15 Jan 2003 11:36:03 +0100, "Heine Bo Hansen"
<_remove_this_hbh@btx.dk> wrote:

>Hej
>
>med andre ord, du tror ikke, jeg kan hente det vha. et standard bios kald,
>på tværs af modeller.
>
>Vi benytter udelukkende IBM og enkelte HP maskiner.

Hvad er det nu IBM's hedder... Et-eller-andet-director? Det samme du
bruger, når du opdaterer bios o.a. remote?

Henning
hsb(at)image.dk