tælle antal karakterer i en tekststreng
Fra : Ole Havskov Jacobsen

Dato : 15-01-03 09:28

Jeg er ny på ASP og eftersøger en jordnær måde at løse følgende
problem på:

I frontpage har jeg sat en formular op, som bl.a. indeholder er
tekststreng brugeren skal udfylde.

Jeg vil gerne kunne tælle antal karakterer i tekststrengen og
indsætte resultatet i en ny tekstboks i formularen.

Hvis det skal være helt fint, skal antal karakterer bagefter
ganges med et tal som er i et tredie felt i boksen.

Er der nogen som kan give et enkelt svar på hvordan man gør
dette?

Venlig hilsen

Ole Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-01-03 11:29

"Ole Havskov Jacobsen" <basko@post4.tele.dk> wrote
> Jeg vil gerne kunne tælle antal karakterer i tekststrengen og
> indsætte resultatet i en ny tekstboks i formularen.

Du kan finde længden af en streng vha. Len() funktionen.

Men det lyder mere som om du er interreseret i en "dynamisk" løsning der
opdateres mens brugeren skriver ala: "Du har x tegn tilbage" hvis dette er
tilfældet så skal du ikke bruge ASP men istedet javascript.

--
Jakob Andersen

Fra : Ole Havskov Jacobsen

Dato : 15-01-03 14:30

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Ole Havskov Jacobsen" <basko@post4.tele.dk> wrote
>
> Du kan finde længden af en streng vha. Len() funktionen.
>
> Tak for dit svar, mit problem er at jeg ikke er fortrolig med hvordan det
gøres i praksis. Med hjælp fra funktionen vil jeg prøve igen.