Toshiba bærbar og eksternt Memorycard Tech~
Fra : 666

Dato : 09-03-01 17:10

Hej hvem der end kunne vide noget om dette.

Jeg har en bærbar Toshiba pc, modellen hedder Satellite 200 CDS. Ved siden
af har jeg et eksternt Memorycard Technology 24x cd-rom drev, modellen
hedder MCD-540. Den bærbare og cd-rom drevet er forbundet med et kabel, som
i den ende, hvor det bliver stykket ind i den bærbare, bliver til et kort.
På dette kort står der: "Memory Card Technology cd-rom card."

Jeg kan ikke få den bærbare til at snakke med cd-rom drevet. Jeg har
instaleret dos på den, så jeg i det mindste kunne have kontakt med
computeren. Jeg har prøvet diverse drivere til pc-card'et og til cd-rom
drevet. Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal ændre/tilføje et eller andet i
autoexec.bat og/eller config.sys. Jeg formoder ikke, at det har noget med
bios'en at gøre, for computeren og cd-rom drevet kørte fint sammen inden
det blev formateret.

Målet er selvfølgelig at få instaleret windows, når der er kontakt til
cd-rom drevet.

ER DER NOGEN DER VED HVAD JEG SKAL GØRE?

Venlig hilsen Knud T

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 09-03-01 17:20

Kan du ikke sætte den op i BIOS'en til at boote direkte fra din cd ?

Hvis den er udstyret med et 3,5" drev så brug en boot disk til at komme
igang på.

Den kan laves fra en anden Windows installation , eller hentes på
www.bootdisk.com

Hygge

Janner

Fra : 666

Dato : 09-03-01 22:10

Hej igen.

Jeg har prøvet med bootdisk. Den siger at den ikke kan finde noget
cd-rom-drev.

Knud T

Fra : 666

Dato : 10-03-01 09:59

Hej igen igen.

Jeg glemte at sige at den ikke kan sættes op i bios'en til at boote fra det
eksterne cd-rom drev.

VH: Knud T