Hvalpe sidste nyt
Fra : kajo

Dato : 15-01-03 00:32

Så har jeg endelig fået tid at lægge et par nye billeder af vores hvalpe på
nettet.
Hvalpene er nu blevet syv uger og indtil nu er næsten alt gået uden
problemer.
De vokser sig store og alt skal prøves.

I går var der en af hvalpene der i et ubevogtet øjeblik smuttede en tur i
haven,
det var ikke særlig heldigt, der foregår nemlig en del gravearbejde i vores
have
i øjeblikket, det skulle hvalpen selvfølgelig undersøge og plask - faldt den
i et hul
med iskoldt grundvand. Heldigvis gav den lyd fra sig, men det var en våd og
rystende
hvalp der måtte tørres og pakkes ind i varme håndklæder.

Om det var kulden eller forskrækkelsen der fik den til ryste mest ved jeg
ikke,
men den blev da heldigvis hurtig glad igen, det tog lidt længere for os
andre,
at komme os over chokket.

Nu må det være slut for denne gang - det er langt over sengetid.

Billederne kan ser her:
http://home.worldonline.dk/privat09/pixpage/billeder.html

Mvh Kajo

Fra : Leyna

Dato : 15-01-03 01:26

On Wed, 15 Jan 2003 00:32:03 +0100, "kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>Så har jeg endelig fået tid at lægge et par nye billeder af vores hvalpe på
>nettet.

Er det ægte labrador hvalpe? I så fald kan jeg godt forstå at min Vaks
bliver taget for at være raceren, for han ligner dem til forveksling.
Dejlige hvalpe!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : kajo

Dato : 15-01-03 23:15

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ægte labrador hvalpe? I så fald kan jeg godt forstå at min Vaks
> bliver taget for at være raceren, for han ligner dem til forveksling.
> Dejlige hvalpe!

Ja de er ægte.

Mvh. Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/

Fra : Leyna

Dato : 16-01-03 01:12

On Wed, 15 Jan 2003 23:15:05 +0100, "kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

>Ja de er ægte.

Hvis du vil se min, så er der billeder på http://home.no/vovsebassen
Tager jeg helt fejl når jeg påstår at han ser meget ægte ud?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : kajo

Dato : 16-01-03 20:37

> Hvis du vil se min, så er der billeder på http://home.no/vovsebassen
> Tager jeg helt fejl når jeg påstår at han ser meget ægte ud?

Mig kunne du godt snyde, ingen tvivl om det.

Mvh Kajo

Fra : Leyna

Dato : 16-01-03 21:41

On Thu, 16 Jan 2003 20:36:35 +0100, "kajo" <Fiffi@worldonline.dk>
wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
>
>Mig kunne du godt snyde, ingen tvivl om det.

Hæ! Dyrlægen mente da også at han var en racehund!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : bettina

Dato : 15-01-03 08:51

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> wrote in message
> [...]

> nettet.
> Hvalpene er nu blevet syv uger og indtil nu er næsten alt gået uden

Åh gud..den sorte er da forhåbentlig afsat, for i guder hvor er den DEJLIG!
Det er da godt jeg ikke har tid/plads til mere end 1 hund *G*

Tillykke med dem

Bettina

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-01-03 13:08

de er lige til at smelte over

Lasse

Fra : Musen

Dato : 15-01-03 18:43

Nåååårj hvor er de søde...Godt vi ikke har plads til mere hund. Er I kommet
af med dem allesammen?

Venlig hilsen og tak for kigget
Musen

Fra : kajo

Dato : 15-01-03 23:26

"Musen" <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en meddelelse

> Nåååårj hvor er de søde...Godt vi ikke har plads til mere hund. Er I
kommet
> af med dem allesammen?
>
> Venlig hilsen og tak for kigget
> Musen

Vi er ikke kommet af med dem alle endnu, men det går stille og roligt
fremad.
Vi fik jo også tolv havlpe, 4 sorte og 8 gule.
Heraf var der 1 sort han og 6 gule hanner (resten gir sig selv).
Vi beholder selv en gul tæve.

Da vi planlagde at skulle have hvalpe havde godt nok kun regnet med 6-8
stykker,
men det er gået over al forventning med at passe og fodre dem.
Det måtte bare godt have været lidt bedre vejr så de kunne kommet lidt mere
ud og løbe omkring.

Mvh. Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/pixpage/billeder.html

Fra : Toft Stryhn

Dato : 15-01-03 23:39

Hejsa,

De kan da sagtens komme ud bare ikke for længe adgangen. Vi har selv hvalpe
I kan se dem her : http://hjem.get2net.dk/vivelasante
gå ind under puppies, der er billeder helt tilbage fra de blev født, og de
rejser på mandag, snøft.

Med venlig hilsen Anette og Bordeauxerne.

kajo <Fiffi@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RhlV9.36369$Hl6.4348482@news010.worldonline.dk...

Fra : kajo

Dato : 15-01-03 23:56

"Toft Stryhn" <s-toft@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> De kan da sagtens komme ud bare ikke for længe adgangen.

Jeg skrev vist ikke at de ikke kom ud, men at vejret godt måtte være bedre,
så de kunne komme MERE ud.

Mvh. Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/pixpage/billeder.html

Fra : Mallo

Dato : 16-01-03 21:01

> Billederne kan ser her:
> http://home.worldonline.dk/privat09/pixpage/billeder.html
>
> Mvh Kajo

Hej Kajo.
Skønne billeder!! Skønne vappere.. :)
Jeg har et enkelt spørgsmål. På det ene billede har hunden et meeeega
saftigt kødben i munden...
Må de godt spise det? Jeg spør fordi jeg er i tvivl, da nogen siger man godt
må give dem kødben, men kun én bestemt type hvor andre er mere flexible. Jeg
ville _SÅ_ gerne give Maggie en ooooordenlig mother nede fra slagteren af -
må jeg det? Eller er jeg for altid dømt til at købe de der ærgelige tørre
nogle man får i supermarkederne?
Kærlig hilsen Mallo :)

Fra : Pia J

Dato : 16-01-03 21:18

> [...]
af -
> må jeg det? Eller er jeg for altid dømt til at købe de der ærgelige tørre

Når I kommer på besøg skal jeg vise dig nogen "mothers" jeg har liggende i
fryseren. Guf, kan du tro!

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 16-01-03 21:28

Thu, 16 Jan 2003 21:00:56 +0100, Mallo wrote:

> [...]
>må jeg det? Eller er jeg for altid dømt til at købe de der ærgelige tørre

Du må meget gerne gi' din hund kraftben fra slagteren. Også kaldet marvben.
De skal gives rå og være okse eller kalveknogler. Helst rørknogler.

--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Fra : kajo

Dato : 16-01-03 23:59

"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse

> [...]
af -
> må jeg det? Eller er jeg for altid dømt til at købe de der ærgelige tørre

Jeg kan se "x vuf x" har svaret på dit spørgsmål lidt længere nede i tråden
og jeg mener det er helt tigtigt som hun har svaret.

Jeg kan ikke lige huske hvor vi fik vores mega knogle fra, men jeg mener det
var en foræring fra en bekendt, som lige havde fået slagtet en ko.
Det allerbedste er så hvis hunden kan få lov at begrave knoglen et sted i
haven så det kan lige og blive rigtig "lækkert" - ja så er det bare en
rigtig lækkerbidsken. Det mener Fiffi ihverfaldt- jeg er så ikke af helt
samme mening, men hver sin smag.

Mvh. Kajo

Fra : Mallo

Dato : 18-01-03 13:22

> [...]
> haven så det kan lige og blive rigtig "lækkert" - ja så er det bare en
> rigtig lækkerbidsken. Det mener Fiffi ihverfaldt- jeg er så ikke af helt

Hej med jer igen:)

NØØJJJ og her har hun gået og "guffet" de der keeeeedelige "ben" fra Aldi...
Jeg troede virkelig ikke at de måtte få sådan noget, så nu kender jeg én
der bliver mere en lykkelig.. Hun elsker ben i forvejen, men har IKKE prøvet
et slagter ét endnu..
Pia, vi skal snart mødes med hundene og så skal jeg se din fryser..
hoho:) - så nogle tips mm.

Tak for jeres svar, jeg skal ned til slagteren nu...
Kærlig hilsen Mallo

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 18-01-03 15:48

> [...]
> hoho:) - så nogle tips mm.
>
> Tak for jeres svar, jeg skal ned til slagteren nu...

Hejsa Mallo!

Husk lige at det godt kan være hårdt ved maven, når det nu ikke er noget hun
har prøvet før... Så det er nok ikke i aften du skal tage i byen og lade
hund være hund... Et par extra lufteture er nok på sin plads *S*

Mvh. Mette

Fra : Therese

Dato : 18-01-03 20:42

"Mette Mejdahl" skrev
> [...]
> har prøvet før... Så det er nok ikke i aften du skal tage i byen og lade
> hund være hund... Et par extra lufteture er nok på sin plads *S*

Og derudover bør du kun give hende det i kortere perioder á 10-20 min pr.
aften indtil du ser, hvordan maven reagerer.
Nogle får forstoppelse og andre, heriblandt vores, får tynd mave. Specielt
benforstoppelse kan være en ubehagelig affære, som du kan læse i en nyere
tråd: "Kødben og forstoppelse"

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mallo

Dato : 19-01-03 13:15

> [...]
> benforstoppelse kan være en ubehagelig affære, som du kan læse i en nyere

Hej :)
Ja, jeg har godt læse indlægget omkring maven.. Vi vil selvfølgelig holde
lidt øje, og starte "blidt" op..
Tak for det..
Bedste hilsner Mallo