Installation af linux fra disketter.
Fra : Thejs

Dato : 15-01-03 00:04

Hej

Ja tænk, jeg har nok et spørgsmål som i ikke troede i ville se mere i disse
dvd og internet tider.

Hvordan installere jeg en basis linux installation fra disketter?

Jeg har fået fat i en gammel bærbar pc, uden netkort og uden cdrom drev. Jeg
regner ikke med at jeg kan skaffe noget pcmcia kort at stikke i siden, så
der er ikke nogen løsning.

Den skal kun køre emacs og et par compilere, så det er ikke den store
løsning jeg er på jagt efter.

Gode forslag modtages gerne.

Hilsen
Thejs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-01-03 02:16

On Wed, 15 Jan 2003 00:04:21 +0100, Thejs wrote:

> [...]
> stikke i siden, så der er ikke nogen løsning.
>
> Den skal kun køre emacs og et par compilere, så det er ikke den

Prøv følgende steder:
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Kim Hansen

Dato : 15-01-03 02:40

"Thejs" <thejs@worldonline.dk> writes:

> Hvordan installere jeg en basis linux installation fra disketter?

Denne løsning har jeg selv brugt som rescuedisk der skulle have en
sambaserver indbygget, kernen er gammel (2.0.36) men der er mange
programmer på få disketter:

http://mulinux.sunsite.dk/download.html

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-01-03 03:50

> Den skal kun køre emacs og et par compilere, så det er ikke den
> store løsning jeg er på jagt efter.
>
> Gode forslag modtages gerne.

Glemte lige denne her:
http://www.pslib.cz/monkey/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-01-03 06:18

> [...]

> regner ikke med at jeg kan skaffe noget pcmcia kort at stikke i siden, så

shg.dk har to forskellige PCMCIA-netkort til under 250 kroner. Måske
var det noget? Husk at checke om der er understøttelse i Linux.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Kent Friis

Dato : 15-01-03 16:46

Den Wed, 15 Jan 2003 00:04:21 +0100 skrev Thejs:
> [...]
>regner ikke med at jeg kan skaffe noget pcmcia kort at stikke i siden, så

Prøv at kigge på slackware.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror de stadig har filerne delt op i 1.44MB
klumper.

(I gamle dage var boot-disketterne lavet i 1.2MB, så dem der kun kunne
boote på deres 5 1/4" A-drev også kunne installere).

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-01-03 20:42

Kent Friis wrote:

> Prøv at kigge på slackware.
>
> Jeg er ikke sikker, men jeg tror de stadig har filerne delt op i
> 1.44MB klumper.

Ikke længere end til og med version 7.1. Fra og med 8.0 kan man kun
installere fra CD eller over netværk.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 15-01-03 17:06

On Wed, 15 Jan 2003 00:04:21 +0100, "Thejs" <thejs@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>der er ikke nogen løsning.
>
>Den skal kun køre emacs og et par compilere, så det er ikke den store

Er der en printerport? Kopier installationsfilerne til en FAT16
partition med DOS 6.22 og Interlink, eller lignende.
--
Svend Olaf

Fra : Michael Eriksen

Dato : 15-01-03 21:15

[snip]
> Er der en printerport? Kopier installationsfilerne til en FAT16
> partition med DOS 6.22 og Interlink, eller lignende.

Enig.

Michael