frames, sideupdates og ODBC connection.
Fra : Lasse Tastesen

Dato : 14-01-03 21:25

Hej NG.

måske et lidt underligt spørgsmål, men jeg prøver lige her. Forklaring
kommer nedderst...

Er det muligt at lave en database connection via ODBC der ikke åbnes og
lukkes ved hver update af siderne?

..... lidt mere info:
jeg er ved at lave noget repportering via ASP, til et backupprodukt der
gemmer alt i en DB2 database. Denne database kan man via en odbc-driver lave
forespøgsler til, alt dette går fint. databasen indeholder en activity log,
og ved hver open/close af forbindelsen fyldes der ca. 10 liner "crap" i
databasen, og dette ville jeg gerne minimere....
derfor ville jeg så lave en side der indeholder en iframe, "hovedsiden"
skulle så åbne connectionen til db'en, og så skulle undersiden bare lave
forespørgsler en gang i minuttet. ved ikke om dette overhovedet kan lade sig
gøre.

de kunne så give lidt problemer med at odbc forbindelsen altid er åben, det
må jeg så løse bagefter.

Med venlig hilsen

Lasse Tastesen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-03 22:29

"Lasse Tastesen" <news@bobbel.dk> wrote
> Er det muligt at lave en database connection via ODBC der ikke åbnes og
> lukkes ved hver update af siderne?

Jeg har godt nok aldrig været i en situation hvor jeg ønskede at holde en
databaseforbindelse åben, men du kan jo ligge den åbnede databaseforbindelse
i et Application object.

> [...]
> og ved hver open/close af forbindelsen fyldes der ca. 10 liner "crap" i
> databasen, og dette ville jeg gerne minimere....

Jeg vil godt understrege at ovenstående er en MEGET dårlig ide rent
performance mæssigt, så hvis jeg var dig ville jeg nok hellere kigge på at
lave et script der automatisk fjerner log entrys fra webserveren i DB-loggen

--
Jakob Andersen

Fra : Lasse Tastesen

Dato : 14-01-03 22:56

> Jeg har godt nok aldrig været i en situation hvor jeg ønskede at holde en
> databaseforbindelse åben, men du kan jo ligge den åbnede
databaseforbindelse
> i et Application object.

Ideen med application objectet er sikkert meget ok, tror jeg vil forsøge mig
lidt frem med det.

> [...]
> performance mæssigt, så hvis jeg var dig ville jeg nok hellere kigge på at
> lave et script der automatisk fjerner log entrys fra webserveren i

performance mæssigt tror jeg ikke det bliver et problem, der vil maks være 5
samtidige brugere på webdelen. Databaserne er som regel spredt over 5 til 14
diske i raid. under backup kan der nemt kom 500 samtidige sesioner til
databasen og der laves flere milioner forespørgsler i timen...
Det er ikke muligt at slette i loggen, da denne opbevares i backupserverens
database og der er kun læseadgang. backupserveren logger alt hvad der sker
på den, dvs at når der ikke tages backup bliver der logget 1000-1500 linier
i timen, når der tages backup ganger man op med mellem 30 og 200. Godt nok
er de 3000 liner webrapporteringen laver ved siden af kun en lille del, men
det hjælper ikke på overblikket.
Min webserver logger ikke noget der generer mig.