jumper på gammel lydkort?
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 14-01-03 20:48

ej.
Jeg har fået en Als100 lydkort til min datters computer som jeg er ved at
samle af gamle stumper.
Er der nogen som ved hvor de forskellige jumper skal stå for at køre
optimalt i Win95/98.
Hvilken funktion har de enkelte jumper.
Med venlig hilsen
Niels Peter

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-01-03 22:35

"Niels Peter Nielsen" <np@tv.dk> wrote in message
> [...]
> samle af gamle stumper.
> Er der nogen som ved hvor de forskellige jumper skal stå for at køre

Med jumperne kan du vælge IRQ, DMA og måske IO-adresse. Jeg kender ikke
kortet og ved ikke hvordan de skal stå, men hvis jeg var dig, ville jeg lade
dem stå som de står og så prøve mig frem.

mvh
Preben

Fra : **TwN**

Dato : 14-01-03 22:56

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message

> [...]
lade
> dem stå som de står og så prøve mig frem.

sådan som jumperne står, plejer at fungere uden at røre dem... ellers kan
du være heldig at der står noget på printet, tæt på jumperen...
og ændring af IRQ, DMA har vel ikke nogen betydning for hvor optimalt det
kører?

Fra : pondus

Dato : 14-01-03 23:08

"Niels Peter Nielsen" <np@tv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samle af gamle stumper.
> Er der nogen som ved hvor de forskellige jumper skal stå for at køre

linket er sikkert for langt, men her kan du sikkert finde hvad du skal bruge

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?software=True&refdesig
n=True&spec=True&other=True&series=27

mvh
kuno

---

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-01-03 03:53

> linket er sikkert for langt, men her kan du sikkert finde hvad du skal
> [...]

Du bør opdatere din frontpage til nyeste version, så bliver dine links ikke
skåret over i 2 dele som ses ovenfor.

John Vedsegaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-03 11:29

In article dk.edb.hardware, John Vedsegaard <taform@c.dk> says...
> Du bør opdatere din frontpage til nyeste version, så bliver dine links ikke
> skåret over i 2 dele som ses ovenfor.

Hvilken frontpage ???

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 19-01-03 16:59

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In article dk.edb.hardware, John Vedsegaard <taform@c.dk> says...
>
> Hvilken frontpage ???

OK jeg har ikke kikket ordenligt efter men din X-Newsreader: MicroPlanet
Gravity v2.60 hakker links over i 2 dele..
John

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-01-03 17:29

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
> OK jeg har ikke kikket ordenligt efter men din X-Newsreader: MicroPlanet
> Gravity v2.60 hakker links over i 2 dele..

Det har vist stadig ikke noget med Frontpage at gøre

mvh
Preben

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-01-03 20:06

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message

> Det har vist stadig ikke noget med Frontpage at gøre

Rigtigt! Undskyld hvis jeg svarede på noget irelevant.