HJÆLP...
Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 16:12

Hei.
Jeg er helt ny innen C så jeg trenger litt hjelp!

Når jeg skriver dette:

#define RING 7
main()
{
int x;
x=0;
while(x!=30000)
++x;
putchar(RING);
printf(" Ferdig,\nnår loo ringte! ") ;
return 0 ;
}

Uangsett vilken kompilator jeg bruker får jeg denne meldingen:

cannot exec 'as': No such file directory (ENOENT)

Hva har jeg gjort feil??

Ps.
Finnes det noen side på nettet for de som ikke kan NOE om C fra
før?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-01 16:20

"Arne Inge S. Nordfjell" wrote:

> Uangsett vilken kompilator jeg bruker får jeg denne meldingen:
>
> cannot exec 'as': No such file directory (ENOENT)
>
> Hva har jeg gjort feil??

Du har ikke installeret hele din C-compiler.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-03-01 16:37

"Arne Inge S. Nordfjell" <aisn@frisurf.no> writes:

> while(x!=30000)
> ++x;
> putchar(RING);

Pas på, dine indrykning får det til at se ud som om putchar(RING)
bliver udført 30000 gange, men den bliver kun kørt en gang.

> cannot exec 'as': No such file directory (ENOENT)

'as' lyder som en assembler. Du mangler sikkert at installere noget
fra din oversætter.

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 16:54

Hvordan gør man det da?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-03-01 17:05

"Arne Inge S. Nordfjell" <aisn@frisurf.no> writes:

> Hvordan gør man det da?

Ok, fortæl først og fremmest hvilken oversætter og hvilket styresystem
du bruger.

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 17:33

Jeg bruker Windows ME og ingen spes. oversætter!
Jeg har gcc, men...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-01 17:43

"Arne Inge S. Nordfjell" wrote:

> Jeg bruker Windows ME og ingen spes. oversætter!
> Jeg har gcc, men...

Det er ikke nok kun med gcc - du skal have hele pakken for at kunne
oversætte.

Var der ikke en README der hvor du hentede den fra?

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 17:55

Jeg har også Rhide, djgpp, emacs og lcc win!
Hjelper det?

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 17:36

og lcc win.

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 18:06

Men hva må jeg ha i tilleg til gcc da?

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 09-03-01 19:26

Kan dere si det?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-03-01 19:42

"Arne Inge S. Nordfjell" <aisn@frisurf.no> writes:

> Kan dere si det?

Jeg kender kun gcc under linux, men der skal man have installeret
binutils for at få 'as'.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-03-01 13:21

On Fri, 9 Mar 2001, Arne Inge S. Nordfjell wrote:

> Men hva må jeg ha i tilleg til gcc da?

binutils. Den pakke indeholder assembler, linker mv.

Rasmus

Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 11-03-01 14:38

Hvor skaffer jeg binutils til Windows ME da?

k...

Fra : Torsten Iversen

Dato : 11-03-01 20:37

In article <OeLq6.1305$NY6.18674@news3.oke.nextra.no>,
Arne Inge S. Nordfjell wrote:
>Hvor skaffer jeg binutils til Windows ME da?

Jeg ville gå efter Cygwin. Det er et gratis unixagtigt udviklingsmiljø
til win32, hvor der ud over compiler og binutils medfølger en hel masse
praktiske værktøjer såsom de almindelige unix kommandoer. Find
et mirror at downloade fra via http://www.cygwin.com. Her kan du også
finde dokumentation og hjælp til at komme i gang.

Torsten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-03-01 14:50

On Sun, 11 Mar 2001, Arne Inge S. Nordfjell wrote:

> Hvor skaffer jeg binutils til Windows ME da?

Velsagtens samme sted, som du fandt gcc. Formentlig her:

http://sources.redhat.com/cygwin/

ftp://ftp.sunet.se/pub/lang/cygwin/

Rasmus