Bedste OS til bærbar PIII 800Mhz
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-01-03 18:49

Hej

Hvilket styresystem egner sig bedst til en bærbar PIII 800Mhz? Jeg tænker på
hvilket der udnytter systemresurcerne bedst?

Mvh
Hans

Fra : Martin K

Dato : 14-01-03 18:50

Hans Mouridsen wrote:
> Hvilket styresystem egner sig bedst til en bærbar PIII 800Mhz? Jeg
> tænker på hvilket der udnytter systemresurcerne bedst?

Win 2000 eller XP?

--
Martin K

Fra : rhexis

Dato : 14-01-03 20:34

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message

> Hvilket styresystem egner sig bedst til en bærbar PIII 800Mhz? Jeg
> tænker på hvilket der udnytter systemresurcerne bedst?

Det kommer an på hvor meget hukommelse du har i maskinen.
Umiddelbart vil jeg sige Windows 2000.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-01-03 21:09

Hej

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvor meget hukommelse du har i maskinen.
> Umiddelbart vil jeg sige Windows 2000.

Jeg trænker på XP eller 2000... Maskinen har 128MB ram, men udviddes snarest
til 384MB i alt.

Mvh
Hans

Fra : rhexis

Dato : 14-01-03 21:18

> Jeg trænker på XP eller 2000... Maskinen har 128MB ram, men udviddes
> snarest til 384MB i alt.

128MB vil jeg mene er for lidt til både XP og 2000. De kan sagtens
køre på maskinen, men det vil bare ikke være sjovt at bruge den.

384 MB er bedre, og skal maskinen bruges til andet end email, tekst-
behandling og websurfning ville jeg putte 512MB i den. XP er specielt
slem til at fråse med hukommelsen, hvis du slår alt øjenliret til.

Fra : Martin K

Dato : 14-01-03 21:46

rhexis wrote:
> 128MB vil jeg mene er for lidt til både XP og 2000. De kan sagtens
> køre på maskinen, men det vil bare ikke være sjovt at bruge den.

Det er en bærbar, så det bliver nok ikke helt vildt.

> 384 MB er bedre, og skal maskinen bruges til andet end email, tekst-
> behandling og websurfning ville jeg putte 512MB i den. XP er specielt
> slem til at fråse med hukommelsen, hvis du slår alt øjenliret til.

Jeg sidder her med en Celeron 750 MHz og 128 MB ram og XP Pro. Det kører
altså udemærket (også med farveladen), bare du ikke spiller andet en
hjerterfri...

--
Martin K

Fra : Taba

Dato : 14-01-03 23:21

> Jeg sidder her med en Celeron 750 MHz og 128 MB ram og XP Pro. Det kører
> altså udemærket (også med farveladen), bare du ikke spiller andet en
> hjerterfri...

Har en Celeron 550 Mhz med 128 mb RAM og winXP.. Alle de æstetiske (eller
mangel på samme) effekter er slået fra med undtagelse af 2 (vindueindholdet
vises når det trækkes, og "skyggerne" på ikoners tekst fjernes) og der kører
det meget godt...

Det der er værst med winXP er alle de extra services som kører som man
aldrig får brug for. Derfor tag et kig på dem og gå dem igennem hver enkelt
(der er oftest en udførlig forklaring på hvad den bestemte service bruges
til), og hvis du tror du kan kalre dig uden den, så stop servicen og sæt
dens opstartsparameter til manuel....

//Taba

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 15-01-03 09:19

> 384 MB er bedre, og skal maskinen bruges til andet end email, tekst-
> behandling og websurfning ville jeg putte 512MB i den. XP er specielt
> slem til at fråse med hukommelsen, hvis du slår alt øjenliret til.

Jeg har en PIII 1ghz med 256mb ram med xp home ... Der kommer mere ram i
rsn ... Selvom harddisken er tidssvarende er den tememligt sløv i
forhold til en desktop maskine - og det mærkes meget hårdt når der
swappes

Afhængigt af maskinens alder kan der også være problemer med xp drivere
til den.

/A

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 15-01-03 10:03

Hans Mouridsen wrote:

> Hvilket styresystem egner sig bedst til en bærbar PIII 800Mhz? Jeg tænker på
> hvilket der udnytter systemresurcerne bedst?

Helt klart Linux.
Det er så op til dig selv at vælge hvilken distribution du vil have.
Hermed får du et bedre OS og du sparer penge.

--
/kenne
You can listen to thunder after lightening and tell how close you came

Fra : LinuxFreak

Dato : 15-01-03 19:46

Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> wrote in

> Helt klart Linux.
> Det er så op til dig selv at vælge hvilken distribution du vil have.
> Hermed får du et bedre OS og du sparer penge.

Hørt!

--
Jan Jensen
LinuxFreak

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-01-03 18:46

Hej

"LinuxFreak" <intruder1@image.dk> skrev i en meddelelse >
> Helt klart Linux.

Okay men kan man køre windows basserede programmer under Linux?

Mvh
Hans

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-01-03 19:33

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Okay men kan man køre windows basserede programmer under Linux?

nej ikke direkte
hvilke programmer skal du bruge?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-01-03 22:10

Hej

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:b06tt4$eo0$1@sunsite.dk...
> "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> nej ikke direkte
> hvilke programmer skal du bruge?

Det var Office pakken jeg tænke på, og lidt undeholdning....

Mvh
Hans

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-01-03 09:57

Hans Mouridsen wrote:

> Det var Office pakken jeg tænke på, og lidt undeholdning....

Du kan benytte OpenOffice (Se http://www.openoffice.org).
Det er gratis, og fuld ud lige så godt som Microsoft office.
OpenOffice er incl. i RedHat 8.0 distributionen.

--
/kenne
Jo tidligere du kommer bagud, jo mere tid har du til at indhente det

Fra : **TwN**

Dato : 19-01-03 14:13

<
> Det var Office pakken jeg tænke på, og lidt undeholdning....

I min SuSe Linux 8.0 med KDE, er der masser af underholdning med, i form af
små spil osv...
Der fulgte vist også StarOffice med...

**TwN**

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-01-03 09:55

Petersen_Michael wrote:

> nej ikke direkte

Man kan bruge wine eller vmware, til ens windows programmer.
Men hvorfor det, når der ofte findes bedre Linuxprogrammer.

Fra : rhexis

Dato : 16-01-03 22:46

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in
message news:b0772p$dim$1@sunsite.dk...

> Det var Office pakken jeg tænke på, og lidt undeholdning....

Hvis du tænker på MS Office kan du ikke køre det uden videre.
Ved at investere i CrossOver Office kan du bruge MS Office,
men da pakken koster $55 er det nok ikke noget der har
interesse.

Du burde hellere kigge på OpenOffice. Denne pakke er
gratis og kan /næsten/ erstatte MS Office. Bruger du bare
Office til at skrive breve og lave lidt regneark er OpenOffice
en glimrende erstatning. Programmet fås iøvrigt også til
Windows.

http://www.openoffice.org/

Går du stadig i skole (eller studerer du på uni eller lignende)
kan du gratis få en version af Star Office (er stort set identisk
med Open Office).

http://www.uni-c.dk/generelt/nyheder/080103StarOffice.html

> lidt undeholdning....

Består denne underholding af syvkabale eller af de nyeste
3D skydespil? Hvis det er sidstnævnte, så bliver enkelte spil
porteret til *nix, men det er langtfra alle.