ram i HP laserjet 1100
Fra : Peter T.

Dato : 14-01-03 18:41

Jeg overvejer at smide mere ram i denne model, og i manualen står der, at
der skal bruges Dimm ram, som der åbenbart findes flere versioner af.

Så hvilken type Dimm ram kan jeg bruge?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-01-03 19:07

Peter T. wrote:
> Jeg overvejer at smide mere ram i denne model, og i manualen står der, at
> der skal bruges Dimm ram, som der åbenbart findes flere versioner af.
> Så hvilken type Dimm ram kan jeg bruge?

Det har været diskuteret før, og hvis det er 72-pins ram, så er typen
stort set underordnet.
Find en stang 16 eller 32 MB i dk.marked.privat.edb eller evt.
dk.marked.privat.edb.bundkort+cpu - jeg havde en kammerat som søgte
sådan en stang til sin printer, han fik den nærmest foræret.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 14-01-03 21:37

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse news:3e2450b5$0$122$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> dk.marked.privat.edb.bundkort+cpu - jeg havde en kammerat som søgte
> sådan en stang til sin printer, han fik den nærmest foræret.

Peter, hvis det er standard 72 pins ram, kan du bare kigge forbi. Jeg har en posefuld 4 og 8 MB stænger liggende i kælderen. Ring
lige før du kommer, så sætter jeg vand over til en øl!

--
Mvh Ole S

Fra : Peter T.

Dato : 14-01-03 21:49

Ole Stigaard wrote:

> Peter, hvis det er standard 72 pins ram, kan du bare kigge forbi. Jeg
> har en posefuld 4 og 8 MB stænger liggende i kælderen. Ring lige før
> du kommer, så sætter jeg vand over til en øl!

Hæh! 10-4! :D

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 14-01-03 23:28

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at smide mere ram i denne model, og i manualen står der, at
> der skal bruges Dimm ram, som der åbenbart findes flere versioner af.
>
> Så hvilken type Dimm ram kan jeg bruge?

Aner det ikke, men det er i hvert fald ikke standart 72 pins.

Mvh. Ulrich

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-01-03 06:13

Ulrich Sørensen wrote:

> Aner det ikke, men det er i hvert fald ikke standart 72 pins

Rigtigt, der så jeg forkert. DIMM er 168-pins, SIMM er 72-pins.
Det lyder som om det er alm. PC66/100 RAM der kan bruges, men check en
manual - der findes svjh både 5 V og 3,3 V DIMM-stænger.

Fra : M.N.

Dato : 15-01-03 11:03

"Ulrich Sørensen" <ulrich.sorensen@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message

> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, men det er i hvert fald ikke standart 72 pins.

Korrekt. Det er 100 pins edo ram

Mogens

Fra : Peter T.

Dato : 15-01-03 12:19

M.N. wrote:

> Korrekt. Det er 100 pins edo ram

Så det er 100 pins edo ram jeg skal kigge efter, hvis jeg har forstået det
rigtigt?

Fra : Ole Stigaard

Dato : 15-01-03 13:33

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse news:Xns93047D3CF5700muh@130.225.247.90...

> Så det er 100 pins edo ram jeg skal kigge efter, hvis jeg har forstået det
> rigtigt?

Så kan jeg nok ikke lige hjælpe Men vand til en øl kan jeg altid klare

--
Ole S

Fra : M.N.

Dato : 15-01-03 22:51

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Så det er 100 pins edo ram jeg skal kigge efter, hvis jeg har forstået det
> rigtigt?

Har netop fået 72 MB 100 pins fra http://www.crucial.com/uk/ til min
Laserjet 1200. Men det ser ikke ud til at de supporter 1100.

Mogens

Fra : M.N.

Dato : 17-01-03 11:43

> [...]
> Jeg overvejer at smide mere ram i denne model, og i manualen står der, at
> der skal bruges Dimm ram, som der åbenbart findes flere versioner af.

Hos www.add-data.dk har de nogle 4 MB klodser under rodekassen nyt.

Mogens