ADSL uden fastnetstelefon?
Fra : ottesen

Dato : 14-01-03 14:09

Hej!

Jeg skal have mig en bredbåndsforbindelse men er ikke interesseret i at
skulle betale for et fastnettelefon-abm, da jeg har min mobil. Er CyberCity
de eneste som ikke kræver dette? Både TDCInternet og Tele2 kræver det så
vidt jeg kan se. Og Tiscali skal man efter sigende holde sig fra...(?)

/ottesen

Fra : Casper

Dato : 14-01-03 14:29

"ottesen" <ottesenFJERN-DETTE@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de eneste som ikke kræver dette? Både TDCInternet og Tele2 kræver det så
> vidt jeg kan se. Og Tiscali skal man efter sigende holde sig fra...(?)

Jeg har nu haft ADSL hos Tiscali i snart et år og må sige at jeg er
overvejende tilfreds. Jeg har kun oplevet
at forbindelsen var nede en enkelt gang - det varede cirka 5 timer tror jeg.
Men jeg er selvfølgelig ret bekymret over de meldinger man hører om deres
kundeservice eller mangel på samme. Jeg frygter det øjeblik hvor jeg
virkelig har brug for hjælp. Vil man f.eks. klage over en regning kan man jo
risikere at skulle vente i telefonen i årevis - har jeg hørt. Har da også
selv villet stille et mindre vigtigt spørgsmål på et tidspunkt og ringede
derfor til kundeservice. Jeg ventede i 20 minutter og gad derefter ikke
længere. Og det var før de fyrede halvdelen af deres medarbejdere.

Ergo

Hold dig fra Tiscali. Man skal ikke støtte dårlig kundeservice. Du kan
selvfølgelig udføre en test selv af deres kundeservice
og se om rygterne er sande. Teknisk har jeg altså ikke noget at udsætte på
dem. Kan selvfølgelig være andre har.

Hold dig fra TDC. Det er en irriterende og forkælet monopolist, der skal
ikke skal have flere kunder.

Casper

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-01-03 17:03

Hej Casper, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> tidspunkt og ringede derfor til kundeservice. Jeg ventede i 20
> minutter og gad derefter ikke længere. Og det var før de fyrede

Du kom ind på et meget uheldigt tidspunkt. Efter skiftet til NytSystem
omkring. 1 maj var der nærmest storm på support og kundeservice en tre
måneder frem, og de flg. tre måneder var de kun voldsomt, faldende til
moderat overbelastet.
Problemet var jo, at bl.a. brugernavnene blev ændret, og da mange
hverken læser orienterende mails eller indimellem kigger på sitet,
vidste disse ikke, at bl.a. dette skete. (Så sent som i december var
der en i supportgruppen, der ikke kunne komme i ftp-kontakt med sit
gratissite. Grunden viste sig at være, vedkommende havde det gamle
brugernavn i sit ftp-program).

Og da forholdene var begyndt at blive nogenlunde normale kom
fyringerne.

Det skal dog siges, at der er blevet rettet markant op på det igen
efter en måneds tid eller så, da det blev ret klart, der var blevet
skåret for dybt på området.

Det bør da også tilføjes, at Image/World Online/Tiscali aldrig har
været for supporttunge kunder ("Hvordan sætter jeg min OE op?"),
ligesom kludder i skiftende dele af papiradministrationen bestemt ikke
er nyt. (Faktisk kører visse produktfaktureringer o.a. nu - efter en
del programændringer blev søsat omkr. 1. december - tilsyneladende
bedre end nogensinde før).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 14-01-03 16:20

Jeg syntes at det er fint med nogle gode argumenter som caspers om at
Tiscali har dårlig kunde service, men at TDC skal være en forkælet
monopolist kan der jo være delte meninger om. Sandheden er sikkert at TDC er
forkælede, men også at deres produkt er godt, deres support er god og så er
de tæt på at være de billigste i landet. Når det er så er sagt, så vil jeg
anbefale dig at kikke på Sonofon FWA, du skal vælge en hurtig linie for at
få det rigtigt billigt, men så er det også meget billigt!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-01-03 18:20

"ottesen" <ottesenFJERN-DETTE@sol.dk> wrote in

> [...]
> TDCInternet og Tele2 kræver det så vidt jeg kan se. Og Tiscali
> skal man efter sigende holde sig fra...(?)

Du har set rigtigt - der er kun Cybercity og Tiscali der tilbyder det.

Men hvis det er 2Mbit du vælger er TDC jo 110 kr billigere per måned,
og det er ca. det samme som bærelinjeprisen. Så prisforskellen er ikke
så voldsom når først man lige ser på hele prisen.

Cybercity priser:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

TDC Internet priser:
http://tdcinternet.dk/artikel.php?id=41772

En f.eks. 2mbit/512kbit koster:
CC: 895,-
TDC: 785,-

Så den endelige pris ender med at blive ca. den samme (hvis du ikke
bruger din fastnet telefon/bærelinje).
Du kunne så f.eks. få dig et fastnet abonnement hos Sonofon - der
koster det kun 99,- per måned, så er det lige pludselig billigere at
være TDC ADSL kunde. Men det er som sagt forudsat du vælger 2Mbit-
løsningen. Med de øvrige løsninger er det billigere at få Cybercity.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Kim Sørensen

Dato : 15-01-03 18:21

Ved ikke helt om det holder, men mener nu at TDC skal levere deres adsl uden
tlf abo, ifølge telestyrelsen, eller forbruger rådet eller hvem det nu var.
Hørte det i tv for noget tid siden.. Men ved ikke om det holder..

/Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-03 19:24

"Kim Sørensen" <REMOVETHISmailbox@tdcadsl.dk> skrev :

>Ved ikke helt om det holder, men mener nu at TDC skal levere deres adsl uden
>tlf abo, ifølge telestyrelsen, eller forbruger rådet eller hvem det nu var.

Til gengæld skal man have en bærelinje, som koster det samme som
et telefonabonnement.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 18-01-03 18:45

"ottesen" <ottesenFJERN-DETTE@sol.dk> skrev
> Jeg skal have mig en bredbåndsforbindelse men er ikke interesseret i at
> skulle betale for et fastnettelefon-abm,

snip.

> Og Tiscali skal man efter sigende holde sig fra...(?)

Jeg har Tiscali, og de kræver ikke man har fastnet telefon.

Mht. til kundeservice havde jeg fornyligt et enkelt problem, der krævede 2
opkald. Begge gange blev telefonen taget prompte. Tiscali ringede endda og
fortalte at nu var problemet løst en time efter.

Hertil skal siges at jeg selv havde foresaget problemet.

Men generelt set, hvad skulle man da også snakke med sin ADSL udbyder om? 2
år har jeg haft ADSL, 2 gange har jeg haft behov for at ringe, begge gange
min egen skyld (ok, jeg havde ikke betalt til tiden ;) ).

Tiscali kan jeg godt anbefale. Cybercity er sikkert fint nok også, men det
har jeg ingen viden om.