Tv-kort hjælp
Fra : Helle Christensen

Dato : 14-01-03 10:46

Hej gruppe
Er der nogen der kan hjælpe mig med et lille problem. Jeg skal ud og
investere i et tv-kort til min gl. men udemærkede pc. ( pentium 233 mHz- 64
mb ram -brænder) Jeg vil bruge kortet til at koble en vhs video på så jeg
kan overføre gl. videoklip til dvdskiver. Kan det lade sig gøre og i så flad
hvilke kort anbefales? eller skal jeg opgive mit lille projekt.
på forhånd tak
Helle Christensen

Fra : Peter Holm

Dato : 14-01-03 11:02

"Helle Christensen" <hc@struer-poultry.dk> wrote in message
> [...]
flad
> hvilke kort anbefales? eller skal jeg opgive mit lille projekt.

Det kan godt lade sig gøre. Og faktisk kan du bruge et hvilket som helst
kort til formålet.
Det skal dog siges, at det er en meget langsommelig affære, ikke mindst med
en 233mhz pc.
Desuden for du en meget ringe kvalitet ud af det. Faktsik vil jeg sige, at
det ikke er værd at ofre en tom dvd-skive på.
Hvis du vil se en nogenlunde nem beskrivelse af dit projekt, kan du kigge
ind på www.vcdhelp.com og lede under CAPTURE.
Hvis du har råd til et Hauppauge WinTV PVR (ca. kr. 2000) så vil det hele gå
noget nemmere for dig. Kortet er nemlig hardwarebaseret og kræver derfor
ikke nær så meget af din pc. Således laver den også kodningen direkte, og
processen er derfor også langt hurtigere. Jeg har læst folk rose kvaliteten
også.
Men igen - du kan købe en del originale DVD'er for kr. 2000, og det er LANGT
fra dvd-kvalitet du selv kan lave med et tv-kort.

Følg med i gruppen dk.edb.videoredigering - det er sådan set der dit
spørgsmål hører hjemme.

Mvh
Peter

Fra : Per Alm

Dato : 14-01-03 17:58

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Mvh
> Peter
>
> Hauppauge WinTV PVR skal som min have pentium 450 mhz (helst meget
hurtigere)
Hilsen Per

Fra : Peter Holm

Dato : 15-01-03 07:50

> hurtigere)
> Hilsen Per

Ok, sorry.
Så tror jeg Helle skal ha en ny pc, eller måske en stand-alone DVD-recorder.
Peter