Max antal sessions i PHP?
Fra : Ukendt

Dato : 14-01-03 10:27

Hvor mange samtidige sessions kan PHP styre?

Claus

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-01-03 21:28

On Tue, 14 Jan 2003 10:26:46 +0100, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpatofir.dk> wrote:

>Hvor mange samtidige sessions kan PHP styre?

Mange.

Standard-session-handleren opretter en fil for hver session. Her er det
nok plads på harddisken som sætter grænsen (og det svinger så efter hvor
meget data du gemmer i hver session.)

I praksis vil du nok opleve at serveren går i knæ inden du løber tør for
sessions (mit gæt i hvert fald)
http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-01-03 22:01

Mads Lie Jensen wrote in <7rgb2vo3377qd1rcde3g1fdpeqq95nod0p@4ax.com>:
> Mange.
[...]
> I praksis vil du nok opleve at serveren går i knæ inden du løber tør for
> sessions (mit gæt i hvert fald)

Jeg er også kommet frem til at begrænsningerne må ligge uden for PHP. De
eneste grænser jeg lige kan komme i tanker om i PHP, er så store, at der er
nok til at *alle* kan have en session på samme tid.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-01-03 22:46

On Wed, 15 Jan 2003 22:00:53 +0100, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Jeg er også kommet frem til at begrænsningerne må ligge uden for PHP. De
>eneste grænser jeg lige kan komme i tanker om i PHP, er så store, at der er
>nok til at *alle* kan have en session på samme tid.

Ja, et standard session-id laves af tegnene a-z A-Z 0-9 som og er 32
tegn langt. Så det er mange

Men man skal alligevel tænke sig lidt om. Jeg har netop siddet med en
custom sessionhandler som brugte postgresql til at gemme i, og havde en
php-side til at vise billeder med, så brugeren kun kunne få vist egne
billeder når han var logget ind. Min server fik pænt meget at lave når
jeg ville vise en side hvor der også skulle vises 3o billeder. Dvs. 31
opslags med efterfølgende låsning og opdatering af databasen.

Her var det i hvert fald ikke antallet af sessions som gjorde udslaget

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-01-03 23:55

Mads Lie Jensen wrote in <2blb2v4tavuhlhl9lhd0lfhkqno5pdn0ne@4ax.com>:
> Ja, et standard session-id laves af tegnene a-z A-Z 0-9 som og er 32
> tegn langt. Så det er mange

Så vidt jeg lige kan se bruger den ikke store bogstaver. I hvert fald ikke i
den stik-prøve jeg har taget.
Men alligevel... (26+10)^32 er ret mange! :)
Jeg får det til ca. 63340286660000000000000000000000000000000000000000.
(Hvor mange mennesker er der overhovedet på Jorden?)
Jeg kan forestille mig at der bliver problemer med at finde et tilfældigt id
der er ledigt, når vi nærmer os maksimum. Men lad os da bare trække 90%
fra, ja tag da endelig 99%. Whatever...