Hjemmeladere mødested ?
Fra : Claus Lauritsen

Dato : 14-01-03 10:26

Hej alle

Kommer der mange hjemmeladere her i dette forum
giv jer til kende, så vi kan hjælpe hinanden.

Jeg lader cal 308 win 300 weatherby 340 weatherby
6,5 x 55 og 3006. så hvis nogen har spørgsmål står jeg til rådighed.

se også www.jagt.net

Claus Lauritsen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-01-03 13:32

Sælger du af dem ??

--
\!/
(@@)

Med venlig hilsen

Michael Nielsen

Fjern ** i e-mail ved svar

Fra : Frans Jensen

Dato : 14-01-03 16:40

On Tue, 14 Jan 2003 13:32:00 +0100, "Michael Nielsen"
<**michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote:
<hjemmeladet ammo>
>Sælger du af dem ??

jeg ved ikke hvilken slags tilladelse andre hjemmeladere har, men
jeg tvivler på, at der er ret mange som har tilladelse til
ladning til andre,

jeg kunne aldrig finde på at overlade mine hjemmeladede patroner
til andre,
tænk på erstatningsansvaret hvis der skete noget

--
girls and sex
can't beat

Fra : Mogens

Dato : 15-01-03 17:39

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg ved ikke hvilken slags tilladelse andre hjemmeladere har, men
> jeg tvivler på, at der er ret mange som har tilladelse til

En ganske almindelig privat ladetilladelse giver lov til at lade for venner
og bekendte, af ikke kommerciel karakter.

MVH

Mogens

> jeg kunne aldrig finde på at overlade mine hjemmeladede patroner
> til andre,
> tænk på erstatningsansvaret hvis der skete noget

Det har jeg ingen problemer med

Mogens

Fra : Frans Jensen

Dato : 15-01-03 23:36

On Wed, 15 Jan 2003 17:39:06 +0100, "Mogens"
<mogens-c@adslhome.dk> wrote:

<klip om hjemmeladning til andre>

>Det har jeg ingen problemer med

den dag en af dine venner mister en hånd ved affyring af en af
"dine" patroner får du problemer, medmindre du da har tegnet en
særskilt forsikring til dækning af dit ansvar

--
girls and sex
can't beat

Fra : Mogens

Dato : 16-01-03 17:29

> [...]
> "dine" patroner får du problemer, medmindre du da har tegnet en
> særskilt forsikring til dækning af dit ansvar

Som hjemmelader til sig selv risikerer man jo det samme, bare med ens egen
hånd. Det syntes jeg er meget mere trist og det er vel også mest vennen der
får problemer, det er nemlig problematisk at klare sig med kun en hånd.
Forøvrigt er det slet ikke så farligt enda, der skal jokkes rigtigt i
spinaten hvis det skal gå rigtigt galt (byttes om på krudtsorten til en mere
offensiv type feks.). Hvis riflen er i ordentlig stand tåler den enda meget
overtryk, jeg har selv prøvet op til 20% større ladning, med vilje altså, og
det klarede geværet fint, dvs. låsen var svær at vride op, der var
kæmpeskrift i bunden og fænghættelommen havde nok dobbelt størrelse. Det
skulle lige prøves det er ikke noget jeg ellers praktiserer.
Poienten skulle så egentlig være at man tjekker og dobbelttjekker at man har
det rigtige krudt til den pågældende kaliber, så burde det næsten ikke kunne
gå galt, bare man bruger sin sunde fornuft og tænker sig om.
I de 12 år jeg har ladet partroner selv, har der ikke været nogen problemer,
og det håber jeg da heller ikke at der kommer.

Mogens

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 16-01-03 20:44

Skulle du alligevel smide den riffel væk
Bjarne Aa

Fra : Buck

Dato : 14-01-03 15:15

Absolut nybegynder med nyindkøbt RCBS anlæg til at lave 6,5x55 udelukkende
til sportsbrug.

Sønderjylland.
--
/Buck

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 14-01-03 15:16

Nej jeg sælger ikke amonition, lader kun til eget behov.

Claus

Fra : Frans Jensen

Dato : 14-01-03 16:38

lader 30-06

har tidligere ladet(lidt) .308

--
girls and sex
can't beat

Fra : M@X

Dato : 14-01-03 16:54

"|
| Jeg lader cal 308 win 300 weatherby 340 weatherby
| 6,5 x 55 og 3006. så hvis nogen har spørgsmål står jeg til rådighed.
|
| se også www.jagt.net
|
| Claus Lauritsen

Never trust a man with only one gun.

M@X

Fra : Mogens

Dato : 15-01-03 17:35

"M@X" <fortknox@city.dk> skrev i en meddelelse

> "|

> Never trust a man with only one gun.
>
> M@X

Det er så dig med haglsprøjten og luftbøssen

Mogens

Fra : Susanne Claussen

Dato : 16-01-03 17:51

| Det er så dig med haglsprøjten og luftbøssen
|
| Mogens

Nej - det er mig med en .22lr - .223 - 6,5X55 - 7X57R - 30.06 - 35Whelen -
416 Tatanga (wildcat) + et ukendt antal gamle haglspredere.
Undskyld - jeg kunne ikke lade være.

Lader osse .222 - 22-250 - .243 - 7X57 - 7X64 - 7mm Rem Mag - .308 -
300Win Mag - 300WSM - .338 - 9,3X62 -
375 H&H - 416 Rigby - 404 Jeffrey - og arbejder på at lave et dieset til en
375 Short magnum på et 8X68 basishylster
der skal kortes ned og fireformes.
Damn - nu fik ham Mogens mig til at fortælle det.
På min ladetilladelse står der " Alle gængse riffelkalibre " og det er det
jo næsten.

PS. Ja jeg har osse et luftgevær

M@X

Fra : Mogens

Dato : 16-01-03 19:21

"Susanne Claussen" <palomino@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Damn - nu fik ham Mogens mig til at fortælle det.
> På min ladetilladelse står der " Alle gængse riffelkalibre " og det er det

På min står der bare diverse kalibre, og det er jo ikke helt så godt som
"alle gængse". Til gengæld er din .416 Tatanga ikke just gængs, den kan nok
bedre luskes ind under min diverse. Forøvrigt ligner dit dieudvalg til
forveksling mit. Sjov tilfældighed!

Mogens

PS. Hvilket mærke er din .223

Fra : Susanne Claussen

Dato : 17-01-03 17:59

| |
| Mogens
|
| PS. Hvilket mærke er din .223

Det er da en Fort Knox Firearms singleshot leveraction der kun vejer 3,2kilo
incl. kikkert og rem.

PS. Jeg glemte at nævne cal 270 er osse blandt de kalibre jeg lader.

M@X

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 14-01-03 21:11

wrote:

> [...]
>
>Jeg lader cal 308 win 300 weatherby 340 weatherby
>6,5 x 55 og 3006. så hvis nogen har spørgsmål står jeg til rådighed.

Lader 243w, 308w, 35 whelen, skal til med 222rem og 7x65R så snart jeg
flytter hjem til våren.

Om noen har gode tips om sistnevnte (en Zanardini dobbeltrifle,
http://home.online.no/~sivertb/temp/vapen) så er jeg meget
interessert i erfaringer med kaliberet og spesielt ladninger og
kulevekter som kan være verdt å prøve.

Fabrikkammoen jeg har prøvd hittil var ikke den riktige ladning i
allefall...

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 14-01-03 21:17

"Jon Inge Bragstad" <sivertbITTJNÅSPAM@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]

Lader indtil videre kun 223 Rem, til jagt og bane
Bjarne Aa

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 15-01-03 14:33

Jeg har ladet i knapt et år - .308Win, og har lige købt dies til 6,5x55 og
30-06.

Mvh Steen

Claus Lauritsen <claus@jagt.net> wrote in article
<3e23d716$0$185$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 15-01-03 18:06

Claus Lauritsen wrote:
> [...]
>
> Jeg lader cal 308 win 300 weatherby 340 weatherby
> 6,5 x 55 og 3006. så hvis nogen har spørgsmål står jeg til rådighed.

Jeg lader både til riffel og pistol men ikke haglpatroner.
Riffelkalibre: .222, 223, .243 og .308 Win
Pistolkalibre: .38 Spc. .357 Mag. og 9 mm pb.

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
bmt@poet.dk

Fra : Per Jensen

Dato : 15-01-03 18:09

Jeg lader en hel del, men især 243 w, 308w, 30.06 og 6,5x55. Bruges meget på
skydebanen og på jagt i Sverige.

Store Per.

Claus Lauritsen <claus@jagt.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e23d716$0$185$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : John Reinau

Dato : 23-01-03 13:32

Prøv www.danhunters.dk

Fra : sep

Dato : 10-04-03 17:58

Hmmm underligt at jeg er den eneste med 6.5 x 284
eller???
Hvis du har testet denne cal hører jeg gerne.

Et tip.. jeg har netop installeret ladeprogram fra http://www.robsoft.nu/
billigt og det opfylder de flestes behov ...
Nu da jeg jo kender gruppens mange "kloge Åge" kan jeg ligesågodt svare med
det samme....ja ja jeg ved der er mange andre - og nej jeg får ikke
procenter.

Fra : Buck

Dato : 12-04-03 09:52

Great... det dur ikke til Linux