Temperatur på XP 2100+
Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 14-01-03 10:07

Hvad kan man tillade at CPU-temperaturen bliver på AMD's XP 2100+?
Jeg har en temperatur på ca. 52 grader celsius når jeg kører uden
kabinetkøling (- som larmer). Er dette mere end normalt?

M.v.h.

Thomas Hvalsø

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 14-01-03 12:15

"Thomas Hvalsø Sørensen" <mr-whalesea@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en temperatur på ca. 52 grader celsius når jeg kører uden
> kabinetkøling (- som larmer). Er dette mere end normalt?

Tjaa, det er jo et spørgsmål om hvor meget man går op i temp. Du er langt
fra nogen kritisk temp. men jeg synes den er lidt i overkanten hvis det er
din idle temp.
Det du skal sørge for er god udluftning i kabinettet samt en god køleprofil
på CPU'en. Husk at der skal helst suges mere luft UD end IND i kabinettet.

Mvh.

Kenneth

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 14-01-03 13:26

Det er en fin temp. - for jeg går ud fra at dit bundkort kan måle CPU-CORE
temp. dvs CPU'ens interne temperatur og derfor ser temperaturen måske højere
ud i idle end hos andre, men det skyldes sandsynligtvis at de bundkort under
understøtter CPU-CORE temp. aflæsning og derfor så måler CPU-fladens
temperatur hvilken er meget mindre end den i kernen !.
Fin fin temp - især når der ingen kabinetkøling er så ma du have et godt
kabinet.
Niels

(: MarlboroMan :) <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e23f121$0$83832$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...