Send mail med ASP. Hvordan
Fra : RaDion

Dato : 09-03-01 14:31

Jeg ville gerne lave en form på en side med afsender adresse emne. osv.
Intet problem, men hvordan skal modtagerfilen se ud? Jeg har ikke kunnet
finde nogen mail-kode der virker Så nu håber jeg at I kan hjælpe

Radion

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-03-01 15:02

"RaDion" <red_court@get2net.dk> wrote
> Jeg ville gerne lave en form på en side med afsender adresse emne. osv.
> Intet problem, men hvordan skal modtagerfilen se ud?

Hvad mener du?

Vil du hente post fra din postserver vha. ASP?

Eller

Mangler du hjælp til hvordan du laver f.eks. linjeskift i emailen?

PS: under alle omstændigheder er det nok nemmest hvis du oplyser hvilken
MAIL-komponent du bruger.
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Thomas Knudsen

Dato : 13-03-01 07:46

RaDion <red_court@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Intet problem, men hvordan skal modtagerfilen se ud? Jeg har ikke kunnet
> finde nogen mail-kode der virker Så nu håber jeg at I kan hjælpe

Jeg bruger JMail komponenten og sammen med JavaScript ser det således ud:
<%
var JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail");
JMail.ServerAddress = "smtp.DITHOTEL.dk";
JMail.Sender = "DINEMAIL";
JMail.Subject = Request("emne");
JMail.AddRecipient Request("email");
JMail.Priority = 3;
JMail.AddHeader("Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR"));

file://********** Her starter selve email-en
JMail.Body = Request("besked");
file://********** Her slutter selve email-en

JMail.Execute();
%>

hvor "emne,email,besked" er mine 'name' i formularen

Hvis du hellere vil bruge VBscript er der koden:
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "websmtp.dit-domaene.dk"
JMail.Sender = "admin@dit-domaene.dk"
JMail.Subject = "Information"
JMail.AddRecipient "admin@dit-domaene.dk"
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

' ********** Her starter selve email-en
JMail.Body = "Dette er linie 1 af brevet" & vbCrLf &_
"Og her kommer linie 2"
' ********** Her slutter selve email-en

JMail.Execute

Set JMail = Nothing