problem i forbindelse med upload
Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 09:30

Hej
Jeg er ved at teste AspSmartUpload, men allerede i min form sker der noget.

I formtagget skal tilføjes: ENCTYPE="multipart/form-data". Kan det passe at
alle andre
data i min form forsvinder i den forbindelse. Jeg har mange andre data der
også
skal overføres det virker fint - jeg bruger post.

Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre at have almindelige formdata når jeg
også vil uploade.
Er det rigtigt ( det kan jeg selvfølgelig ikke finde en meter om i den
tilhørende dokumentation ) ?

Og hvis det er rigtigt, kan jeg omgå det på en eller anden måde så jeg
slipper for at dele
indtastning af data op i to sider ? Det er ingen løsning at putte mine andre
formdata
på QueryString - de er for indviklede og i visse tilfælde også for lange.

Chrisser

Fra : TH

Dato : 14-01-03 09:52

Hej,

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Er det rigtigt ( det kan jeg selvfølgelig ikke finde en meter om i den
> tilhørende dokumentation ) ?

Jeg kender ikke den komponent du bruger, men der er intet i file-input som
udelukker andre form-data. Prøv evt. ABCUpload som jeg er blevet meget glad
for...Den har nogle eksempler i dokumentationen som beskriver dit problem.

http://www.websupergoo.com/abcupload-1.htm

Mvh
TH

---

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 10:16

> [...]
jeg
> også vil uploade.
> Er det rigtigt ( det kan jeg selvfølgelig ikke finde en meter om i den

Jeg har nu selv fundet svaret via en kæmpe googlesøgning.

Jo, jeg kan godt tilgå postede data, jeg skal bare i stedet for:
"Request.Form("felt")"
tilgå felterne igennem AspSmartUpload objektet:
"MySmartUploadObject.Form("felt")

Tak til Jens Gyldenkærne Clausen - som engang har besvaret samme spørgsmål
på kandu.dk

Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-01-03 11:05

Chrisser skrev:

> Tak til Jens Gyldenkærne Clausen

Velbekomme.

> - som engang har besvaret samme spørgsmål på kandu.dk

Nej - jeg har absolut ikke besvaret noget spørgsmål på kandu.dk.
Jeg har formentlig svaret på et spørgsmål her i gruppen - og det
kan så findes via kandu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 11:28

> Velbekomme.

> Nej - jeg har absolut ikke besvaret noget spørgsmål på kandu.dk.
> Jeg har formentlig svaret på et spørgsmål her i gruppen - og det
> kan så findes via kandu.

Det kan nemt være, det er ikke til at se derindefra - det er vist et gammelt
spørgsmål, jeg fandt i hvert fald ikke noget ved at søge her i gruppen.
- jeg ville nu også bare sige tak - ikke antyde at du brugte kandu.dk

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 11:46

> Velbekomme.

Og nu jeg har "fat i dig" ( du lader til at vide noget om det )
Hvorfor kan jeg ikke styre: enctype ="multipart/form-data"
med javascript ?
Det fungerer fint med action og method. ( i selv samme form lige nu, da jeg
submitter runtime til den ene eller anden asp-side)
Problemet er at jeg enten skal uploade eller åbne Crystal Report,
og det sidste kan ikke fungere hvis enctype er sat. Men jeg bliver
som sagt ignoreret hvis jeg prøver at styre den fra JavaScript....

Hvorfor nu det ?

Chrisser

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-03 11:47

Chrisser wrote:
> Og nu jeg har "fat i dig" ( du lader til at vide noget om det )
> Hvorfor kan jeg ikke styre: enctype ="multipart/form-data"
> med javascript ?

Du skal bruge document.<formnavn>.encoding.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 12:02

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bruge document.<formnavn>.encoding.

Den slår heller ikke igennem, der bliver simpelthen ikke submittet nogle
data.
Jeg har sat:
document.form.encoding = "multipart/form-data"; - ved kald til upload
, og:
document.form.encoding = "text/plain"; - ved *almindelig* submit

Nu kan jeg ingen af delene

- men hvad er forskellen på "enctype" og "encoding" ?

Chrisser

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-03 12:16

Chrisser wrote:
> - men hvad er forskellen på "enctype" og "encoding" ?

Encoding egenskaben på formobjekter ændrer (i IE) enctype attributten:

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/encoding.asp

Egenskaben er read/write så derfor burde det virke.

Hvornår sætter du encodingen, hvis det er i onSubmit eller i onClick på
en submit knap tror jeg godt du kan få problemer.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 12:30

> Hvornår sætter du encodingen, hvis det er i onSubmit eller i onClick på
> en submit knap tror jeg godt du kan få problemer.

Sidst i formen: <input type="knap" value="Udskriv" onClick="udskriv();">

JavaScript-Funktion:
function udskriv(){
var mode = document.krit.udskrivTil.value;
if(mode == 'word'){
alert('word');
var url = 'udskrivFlet.asp';
var type = "multipart/form-data";
}else{
alert('else');
var url = 'udskrivRes.asp';
var type = "text/plain";
}
document.krit.action = url;
document.krit.encoding = type;
document.krit.target = 'udskrift'
newwin =
window.open('about:blank','udskrift','top=0,left=0,status=no,menubar=no,scro
llbars=yes,resizable=yes');
document.krit.submit();
newwin.focus();
}

Men det virker jo hvis jeg direkte i formtagget skriver henholdsvis:
"enctype="multipart/form-data" eller ikke påfører den ( alt efter hvilken
type udskrift jeg tester ), det kan jeg desværre bare ikke bruge til så
meget...
Og ja, det er udviklet direkte til IE6.0 ( intranet ), derfor bekymrer jeg
mig ikke om kompatibilitet.

Chrisser

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-03 12:51

Chrisser wrote:
> [...]
> meget...
> Og ja, det er udviklet direkte til IE6.0 ( intranet ), derfor bekymrer jeg

Nu har jeg ikke lige adgang til en IE lige nu, men nedenstående virker
fint i Mozilla 1.0:

<%
Response.Write( Request.ServerVariables( "HTTP_CONTENT_TYPE" ) )
%>
<head>
<script type="text/javascript">
function skiftenctype( objForm ){
objForm.encoding = "multipart/form-data";
}
</script>
</head>
<form method="post" enctype="application/x-www-form-urlencoded">
<input type="button" value="skiftenctype"
onclick="skiftenctype(this.form )" />
<input type="submit" name="knap" value="Submit" />
</form>

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-03 12:57

Jakob Andersen wrote:
> Nu har jeg ikke lige adgang til en IE lige nu, men nedenstående virker
> fint i Mozilla 1.0:

Og så kom jeg lige i nærheden af en maskine med IE, og det virker også der.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 13:36

> Og så kom jeg lige i nærheden af en maskine med IE, og det virker også
der.

Hmmm, det kunne jeg godt få ud, og der er data med, men jeg har stadig
problemer den anden vej:
Encoding bliver godt nok også sat til "text/plain" kan jeg se, men formen er
tom:

Response.Write( Request.ServerVariables( "HTTP_CONTENT_TYPE" ) & "<br>")
for each item in request.form
response.write item
response.write "hej"
next
response.flush

resultat: "text/plain"

Det er nøjagtig den samme form, så jeg er lidt lost nu...

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 14:08

> [...]
> response.flush
>
> resultat: "text/plain"
>
> Det er nøjagtig den samme form, så jeg er lidt lost nu...

øv øv øv
Det er naturligvis fordi jeg sidder og bruger den forkerte type...default
type er:
"application/x-www-form-urlencoded"
- og så virker det også som det skal

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-01-03 14:13

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote
> resultat: "text/plain"
>
> Det er nøjagtig den samme form, så jeg er lidt lost nu...

I hvilket tilfælde er det du ønsker at bruge text/plain?

Default encodingen på formularer er "application/x-www-form-urlencoded", så
hvis du blot ønsker at POST'e data som med en normal formular skal du sætte
enctype attributten til dette. Hvilket virker fint, prøv evt. at gå ind på:

<http://www.cartoonhero.dk/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/enctype.
asp>

og leg lidt med det.

--
Jakob Andersen

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-03 14:21

> [...]

sætte
> enctype attributten til dette. Hvilket virker fint, prøv evt. at gå ind

Som du sikkert kan se nu fandt jeg selv ud af det.
Grunden til min misforståelse var at beskrivelserne af encoding/enctype i
Dynamic HTML reference brugte text/plain som eksempel.
Det fik mig til, fejlagtigt, at gå ud fra at det var standarden....

- så sådan tænker jeg så ikke en anden gang

Men mange tak for hjælpen - jeg kunne have siddet med det meeeget længe
hvis jeg ikke lige var blevet skubbet i den rigtige retning.

Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-01-03 11:52

Chrisser skrev:

> Og nu jeg har "fat i dig" ( du lader til at vide noget om det
> ) Hvorfor kan jeg ikke styre: enctype ="multipart/form-data"
> med javascript ?

Tak for tilliden - men jeg bliver dig svar skyldig. Jeg ved ikke
noget om javascript i forbindelse med form-encoding. Prøv i
clientsidegruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen