I/O panel på bagside af kabinet
Fra : Stig Holmberg

Dato : 14-01-03 01:25

Hej NG

Nogen der ved hvor man kan købe I/O panelet der sidder på bagsiden af alle
ATX kabinetter løst?

Det er det stykke "blik" der bliver presset ind i kabinettet lige over
slotsene på bagsiden der er tale om.

Det er fordi jeg har købt et Microstar bundkort, hvor der ikke følger nogle
løse I/O paneler med, og det panel der sidder i mit kabinet (det er et ATX
kabinet, bare ikke helt nyt) i forvejen passer ikke med motherboardets stik.

Mvh. Stig

Fra : KAO

Dato : 14-01-03 15:41

Hej Stig

Jeg har selv arbejdet ved en stor dansk computer producent hvor disse I/O
bagstykker nærmest fløj om ørene på os. Dvs. at hver gang vi fik nye
bundkort-forsyninger hjem medfulgte der en stak af disse "bagstykker" - mit
forslag: Edb butikker/ producenters værksteder har helt sikkert nogle, for
som regel følger der kun en bagplade pr. bundkort, med, så det skal være et
sted hvor de har nogle i overskud. Jeg forhører mig lige ved min gamle
arbejdsplads, og vender tilbage OK ?
Hvilken model er dit bundkort ?.

Fra : Stig Holmberg

Dato : 14-01-03 23:44

"KAO" <keldalex@hotmail.com> wrote in message
> [...]
et
> sted hvor de har nogle i overskud. Jeg forhører mig lige ved min gamle

Hej KAO

Tak for dit svar, motherboardet er et Microstar 845PE Max, et lækkert nok
board, men der følger altså ikke nogen I/O bagplade med, hvad der godt kan
undre, men det er også et relativt billigt board til kr. 1000.-. Jeg har
læst at der er ca. 10 forskellige layouts af I/O bagplader pt. afhængigt af
fabrikat, så det skal man lige være opmærksom på når man køber.

Jeg har nu løst problemet ved at klippe lidt i den plade jeg havde med en
pladesaks, det ser ok ud, så du behøver ikke at lede efter en, men tak
alligevel!.

Vil stadig gerne vide om der er et sted hvor man kan købe dem løst hvis man
skulle stå i samme situation i fremtiden.

Mvh. Stig