IIS og PHP
Fra : Jens Dalhøj

Dato : 13-01-03 23:17

Hej jeg har installeret PHP på en Win2k Server med IIS.

Men når jeg loader en side med efternavn .php så virker det ikke den kommer
med fejl.

Dog virker det hvis jeg bruger en print kommando

f.eks.

<?php
print "Dette er en print test i php";
?>

jeg vil gerne have lagt sysinfo ind på min server, men den kommer med nogle
fejl.

Skal man ændre noget efter man har installeret php på serveren?

--
Jens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-01-03 23:38

On Mon, 13 Jan 2003 23:17:08 +0100, "Jens Dalhøj"
<jensdalhoj@hotmail.com> wrote:

>Men når jeg loader en side med efternavn .php så virker det ikke den kommer
>med fejl.

Hvilke?

>jeg vil gerne have lagt sysinfo ind på min server, men den kommer med nogle
>fejl.

Hvad er sysinfo?
Og hvilke fejl får du?

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Jens Dalhøj

Dato : 14-01-03 11:10

> Hvilke?

Parse error: parse error, unexpected $end in c:\inetpub\wwwroot\index.php on
line 656

http://basmaaks.xs4all.nl/scripts/

> Og hvilke fejl får du?

Parse error: parse error, unexpected $end in c:\inetpub\wwwroot\index.php on
line 656

det virker som om at den mangler at installere noget for at få det hele til
at virke.

--
Jens

Fra : Kim Emax

Dato : 14-01-03 13:32

> [...]

on
> line 656
>
> det virker som om at den mangler at installere noget for at få det hele

nææ, det er bare en kodefejl. Du må i gang med at debugge. Hvis du ikke
kender til PHP i forvejen er et script med 700 linier måske en lidt stor
mundfuld, men det er dit valg

--
Kim Emax

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-01-03 15:54

Jens Dalhøj wrote in <1042539757.406981@dalum.dsa-net.dk>:
> Parse error: parse error, unexpected $end in c:\inetpub\wwwroot\index.php
> on line 656

Det tyder på en fejl i scriptet. Fejlen ligger i så fald på linje 656, eller
før.

Måske kan vi finde fejlen, hvis vi ser linje 656, og nogle linjer før. Fx.
linje 645-656. Smid også gerne et link til hele filen.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Kim Emax

Dato : 14-01-03 16:40

"Niels Andersen" wrote

> Smid også gerne et link til hele filen.

som .phps

--
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 14-01-03 10:34

"Jens Dalhøj" <jensdalhoj@hotmail.com> wrote in message
> Hej jeg har installeret PHP på en Win2k Server med IIS.
>
> Men når jeg loader en side med efternavn .php så virker det ikke den
kommer
> med fejl.

Hvilken?

> Dog virker det hvis jeg bruger en print kommando
>
> f.eks.
>
> <?php
> print "Dette er en print test i php";
> ?>

Ikke forstået? Først siger du at det ikke virker og bagefter siger du at det
virker med en print kommando? Det er der ingen sammenhæng i... Anyway, find
det sted i din IIS, hvor du associerer fileextensions med programmer. Her
angiver du en .php (og .phtml hvis du ønsker at bruge den) og vælger en af
PHPs .dll filer til at fortolke koden. Det er et ½ år siden jeg legede med
det for sjov, så jeg kan ikke huske, hvilken fil det var, men det tog mig
mindre end 2 minutter at få det til at spille og lykkedes i første hug,
såeee... Hvis det stadig driller, så kan jeg evt. se om jeg har en IIS
installeret (ved en fejl hjemme

--
Kim Emax

Fra : Steen Grønning

Dato : 15-01-03 07:24

Fra : Steen Grønning

Dato : 15-01-03 07:24

> [...]

Jeg sidder og kommer til at tænke på om det er det "Sysinfo" hvor du kan se
div. informationer omkring din webserver, så som HD, Ram, cpu osv..

Fordi hvis det er det, så virker det kun til Unix.

Steen

Fra : Jens Dalhøj

Dato : 15-01-03 22:46

> [...]
> div. informationer omkring din webserver, så som HD, Ram, cpu osv..
>
> Fordi hvis det er det, så virker det kun til Unix.

Det er det. Og ok det giver en god forklaring så fejlende.

Men der stod at det vrikede i winNT / 2k

Men takker