MS Windows
briani 27239
Delte foldere i XP
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 13-01-03 22:21

I gamle dage (win98) kunne man dele en folder på sin PC. Folderen kunne
åbnes udefra vha. et password. I XP må folderen ikke være delt, eller også
er den åben for alle. Jeg er klar over, at jeg kan angive præcis hvilke
brugere, som kan få adgang til min folder, men jeg har brug for at jeg fra
en hvilken som helst computer på netværket kan få adgang til min folder (med
angivelse af password). Kan det virkeligt ikke lade sig gøre i XP?

Hej fra Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-03 23:12

"Lars Holm Thomsen" <elsebrun.larsholm@get2net.dk> skrev :

> [...]
>en hvilken som helst computer på netværket kan få adgang til min folder (med
>angivelse af password). Kan det virkeligt ikke lade sig gøre i XP?

Du skulle kunne bruge gæstekontoen.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 14-01-03 01:10

Øh? Ikke forstået?

newse62vg5cns9kkhtgfu85jl4hmh0fqs3bu@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jens

Dato : 14-01-03 08:12

"Lars Holm Thomsen" <elsebrun.larsholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(med
> angivelse af password). Kan det virkeligt ikke lade sig gøre i XP?

Hvis du har password på din egen konto i XP kan du bruge den.
Men du skal skifte til avanceret fildeling i stifinder/funktioner/vis.
Øverste firkant skal være uden "v"

Derefter kan du i boksen når xp spørger om bruger/pass indtaste dit eget
login og password

mvh Jens

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 14-01-03 09:42