Delphi vs. Win32 API
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 12-01-03 22:35

Hej alle.

Jeg har lige et semi-generelt spørgsmål. I mit nuværende projekt tegner jeg
en masse grafik i et TImage komponent i min form, det virker som det skal.
Det er naturligvis noget langsomt da GDI'en ikke er specielt hurtig. Jeg
bruger en del Canvas.Rectangle og Canvas.LineTo osv. Disse funktioner har jo
også et direkte modstykke i form af et Win32 API kald, som bare kræver et
handle til det objekt der skal tegnes på, men der der nogen fordel ved at gå
direkte til API'en? Eller er det hurtigere at benytte Delphis funktioner?

Kan man generelt sige at det er hurtigere at gå direkte til API kald, end at
gå "igennem" Delphi?

Mvh Mark
--
www.improve.dk