hvor varm må en barracuda IV blive ??
Fra : jakob

Dato : 13-01-03 22:11

Jeg har støjdæmpet min barracuda disk ved at komme den ned i en
plastickasse der er inde i kabinetet. Jeg har lagt en temp føler derind
og den viser 43-45 grader. Er dette acceptabelt for en sådan harddisk ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-03 23:15

jakob <ingen@spam.dk> wrote in

> [...]
> plastickasse der er inde i kabinetet. Jeg har lagt en temp føler
> derind og den viser 43-45 grader. Er dette acceptabelt for en

Det er nok ikke fremmende for holdbarheden, men på:
http://www.seagate.com/cda/products/discsales/personal/family/0,1085,38
1,00.html

Står der at operating temperature for Barracuda IV serien er 0C til
60C, så mon ikke det går?

Jeg har dog lige et spørgsmål, min Barracuda IV 60GB kunne jeg knapt
høre selv om jeg lagde øret til kabinettet mens den skrev på disken, er
du sikker på der overhovedet er behov for at dæmpe den?

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : jakob

Dato : 14-01-03 17:27

In article <Xns9302EC8BF186Ajoenssoncsaucdk@130.225.247.90>,
joensson@fjerndette.cs.auc.dk says...
> , er
> du sikker på der overhovedet er behov for at dæmpe den?

Ellers havde jeg jo ikke gjort det

Der er fra min en lav men irreterende højfrekvent tone. Jeg har prøvet
alle seagates rep. fixes men uden effekt

mvh

Jakob

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-01-03 14:18

jakob <ingen@spam.dk> wrote in

> [...]
>
> Der er fra min en lav men irreterende højfrekvent tone. Jeg har
> prøvet alle seagates rep. fixes men uden effekt

Måske du kan få den byttet - min havde ikke denne tone.
Men de to Maxtor 80GB jeg købte i stedet havde :-/
Tonen forsvandt dog efter 14 dage - men var lidt træls at høre på.

Flemming