athlon xp1700 hvilken temp er rimelig ??
Fra : jakob

Dato : 13-01-03 22:09

Jeg har sat en pabst 12 dB på min silent viking. Den køler en athlon
xp1700. Jeg er dog lidt i tvivl om temperaturene er acceptable. Når jeg
bare sidder og surfer er temp omkring 54-55 grader, men hvis jeg spiller
ser det ud til at den kommer op omkring de 60 grader.(hvordan kan jeg
foriøvrigt følge med i temp når jeg spiller ?)

er disse temp acceptable, eller skal jeg have den gamle støjende blæser
på igen

Hygge

jakob

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 14-01-03 15:44

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message
> [...]
> foriøvrigt følge med i temp når jeg spiller ?)
>
> er disse temp acceptable, eller skal jeg have den gamle støjende blæser

Jeg har 7Voltet min Titan DB5 køler (en køler til 80,-) på en XP1700+ i et
Antec 1030 kabinet, og har ca. samme temperaturer som dig. Har kørt med
dette i et halvt års tid uden nogen problemer.

Hvis ikke der er stabilitetsproblemer, ville jeg lade det være som det er.
Det er da muligt at cpu'ens levetid kortes ned fra 10 til 5 år... Og til den
tid er den jo nok ca en tier værd.. Så det accepterer jeg gladeligt for at
slippe for støjen. Har også moddet min PSU og mit Radeon 8500Le, så de er
næsten lydløse, og det kører fint selvom jeg også overclocker både CPU og
Radeon. Så go for it!!

Mvh
Rasmus