Fælles prøve fysik/kemi/biologi
Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 13-01-03 22:09

Vdr. Folkeskoleforliget: Fra skoleåret 2005/2006 skal den
afsluttende prøve i fysik/kemi gøres med fælles med biologi.

Nogen der har viden om / en god teori om, hvordan og hvorledes
denne fælles prøve skal foregå? (Det kommer til at gælde
afgangsprøven for de kommende syvende klasser sommeren 2003, så
det er ikke for sent at få præciseret).

--
Bedste hilsner Grethe
Homepage: http://www.sportslex.com/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-01-03 00:51

Vorherre bevares!!!!

Hvordan i alverden har de tænkt sig, at det
skal foregå? Det er jo højst sandsynligt ikke
den samme lærer, der underviser i faget -
og skal de så også have biologi i 9.klasse?

Mvh. Bodil - fysiklærer.

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 14-01-03 20:44

"Bodil Grove Christensen" skrev i en meddelelse...
> Det er jo højst sandsynligt ikke den samme lærer,
> der underviser i faget -

I praksis vil det nok blive sådan.

> skal de så også have biologi i 9.klasse?

Ja, én biologi-time om ugen. Og tillige én fysik/kemi-time mere.
Altså tre fysik/kemi-timer og én biologi-time. Ifølge vejledende
timeplan.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-01-03 23:14

> I praksis vil det nok blive sådan.

> Ja, én biologi-time om ugen. Og tillige én fysik/kemi-time mere.
> Altså tre fysik/kemi-timer og én biologi-time. Ifølge vejledende
> timeplan.

Tja, det skal da nok blive festligt med én biologitime!
Og nej, det bliver aldrig den samme lærer, for vi er sædvanligvis
ikke uddannet i disse fag sammen, det er et særsyn.

Mvh. Bodil.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-03 20:15

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> mumbled in

> Tja, det skal da nok blive festligt med én biologitime!
> Og nej, det bliver aldrig den samme lærer, for vi er sædvanligvis
> ikke uddannet i disse fag sammen, det er et særsyn.

og dog.. med den nye læreruddannelse med 4 liniefag
er vi faktisk en del med netop disse 2 liniefag på
samme tid.

Fagene går rigtig godt i spænd og jeg glæder mig da
helt enormt til om et halvt år, hvor jeg selv får
lov at undervise i dem :)

-lars-

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |