Temperatur for System & CPU
Fra : Per René Gotfredsen

Dato : 13-01-03 21:07

Hej Gruppe

Jeg har et Asus A7V133 bundkort med en AMD 1,33 Ghz Athlon CPU siddende i -
og min temperatur ligger på henholdsvis:

System: 36 grader / CPU: 56 grader

Dette er målt med programmet vcool.

Er dette en okay temparatur eller skal jeg foretage noget??? Hvad ligger
jeres temperatur på?

Vedr. programmet - er der nogen der ved hvordan man får slået den der "FAN"
fra ?

Håber på noget feedback

På forhånd tak

Mvh.

Per

Fra : Krumme

Dato : 13-01-03 21:25

Det er en ganske normal arbejdstemperatur for de fleste amd processore ( de
56 grader ) En Intel processor ses ofte arbejde lidt under denne temperatur,
men din er meget normal.

Din kabinettemperatur er også fin.

Du vil ikke opnå noget speciel ydelsesboost ved at sænke temperaturen med
kraftigere køler på din cpu. Det vil sandsynligvis kun betyde en sænkning på
højst 10 grader afhængig af kølertype.

Hvis du VIL have din temperatur en smule ned skal du nok have en
kabinetkøler i din maskine. Det vil sænke både cpu og kabinettemperatur.

mvh:
Krumme

Fra : Per René Gotfredsen

Dato : 13-01-03 21:38

Hej Krumme

Jeg har en 80 mm køler siddende foran på mit kabinet - det var det eneste
sted der var plads til en Thermatalk low noise blæser - og så har jeg sat en
ny køler på min Processor - en Thermatalk Volcano 9, så det skulle være
iorden. Men grunden til at jeg bekymrer mig er at jeg lige har taget min
aktive køler/blæser fra CPU'en Chipsettet (på selve bundkortet) - og
erstattet det med en Zalman NB32J Gold Kølerprofil - da den anden larmede af
H....T....

Men havde ikke målt temperaturen før jeg gjorde ovenstående - da grunden til
jeg gjorde var pga. støjen.

Men jeg håber da ikke der går ild i lortet :(

Men tak for synspunktet - tager gerne imod flere?

Samtidigt - kender du eller andre et godt "overvågningsprogram" - så man kan
se hvor varm systemet og Cpu'en bliver? Jeg havde Vcool - men det laver knas
på min winamp - så man afspiller den - så det spiller ikke :(

Per

Fra : Leony

Dato : 15-01-03 09:34

"Per René Gotfredsen" <pgotfredsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2323ba$0$10991$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Samtidigt - kender du eller andre et godt
> "overvågningsprogram" - så man kan se hvor varm systemet og
> Cpu'en bliver?

Motherboard Monitor:
http://mbm.livewiredev.com/
Speedfan:
http://www.almico.com/speedfan.php
Coolmon:
http://coolmon.arsware.org/
(kræver Motherboard Monitor).

Måske virker programmerne ikke med netop dit motherboard/chipset,
men prøv dig frem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-03 22:13

"Per René Gotfredsen" <pgotfredsen@mail.dk> wrote in message
> Dette er målt med programmet vcool.

Hmm, prøvede det lige....

Det var da et fejlfyldt program??

Jeg hentede den nyeste BETA.. Jeg snart jeg havde installeret og startet
services... Ja så stoppede den ene USB mus med at virke, og lyden fra Audigy
lydkortet skratter væmmeligt...

Fra : Per René Gotfredsen

Dato : 13-01-03 22:18

Hej Bjarke

Jeg havde det samme problem med lyden - men har så fjernet det igen - og så
virker det ;) Har installeret CPUCool - men det er en trail ;) Og så siger
den 63 grader - ikke så fedt - eller skal jeg ikke være urolig?

Mvh.

Per

Fra : Krumme

Dato : 14-01-03 02:38

Jeg mener bestemt at Sisoft Sandra skulle være i stand til at overvåge
tempetaturen i computeren. Det mindes jeg at være stødt på flere gange.

Programmet kan hentes fra www.download.com

det er gratis

mvh:
Krumme

Fra : Krumme

Dato : 14-01-03 02:41

Jeg ville ikke begynde at ryste i bukserne over 63 grader. Jeg ville begynde
at ryste hvis den oversteg 70 grader. Den bør ikke brænde sammen før den når
85 grader, men det vil du sandsynligvis aldrig opleve, da windows
sandsynligvis vil lukke ned ganske af sig selv.

Hvis du er nervøs for din cpu kan du bare sætte din autoshutdown til 70
grader i bios. Når dette er gjort, holder bios øje med temperaturen i
maskinen. Belastes cpu'en for meget, lukkes hele systemet lige så fint ned.

mvh:
Krumme