saml selv pc
Fra : martin nielsen

Dato : 13-01-03 20:54

nogle der har nogle gode råd til saml selv computere ?? jeg vil ofre op til
10-12000 kr.... om den er med eller uden skærm gør intet da jeg har en
reserve 17 "

Fra : Robert Jensen

Dato : 13-01-03 23:34

"martin nielsen" <martinvn21@hotmail.com> wrote in message
> nogle der har nogle gode råd til saml selv computere ?? jeg vil ofre op
til
> 10-12000 kr.... om den er med eller uden skærm gør intet da jeg har en
> reserve 17 "

det kan du komme langt for.

prøv at kigge lidt på edbpriser og skriv så tilbage her i gruppen hvad du
har fundet, vedr gode råd og lign.

personligt ville jeg nok kigge lidt efter noget lign

Athlon Thoroughbred XP 2400+ 1.529 kr
A7N8X DeLuxe /GD ATX 1.249 kr.
2 x Samsung 256MB 619 kr. (pr stk)
Radeon 9700 TV-Out & DVI Retail 2.445 kr.
Xaser II Aluminium - A6000 1.195 kr.
Thermaltake LC-400ATX 369 kr.

i alt 8022 kr

så har du det basale bortset fra keyboard, mus og køler (hvis jeg da ikke
lige har glemt noget andet)

ovenstående er taget ud fra hvad jeg syntes der tilfredsstiller mine
behov...

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : martin nielsen

Dato : 14-01-03 06:36

ok.... det lyder også som en god comp.... jeg ar bare ikke så meget for det
der athlon 2400 + jeg er måske mere til pentium 4 ....... hvilken kvalitet
er bedst ? p4 eller athlon ? eller hvad er forskellen ? hvis der er nogen
?
jeg havde regnet med en 2.5-2.8 ghz p4

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e233ee1$0$166$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Robert Jensen

Dato : 14-01-03 18:24

> [...]
kvalitet
> er bedst ? p4 eller athlon ? eller hvad er forskellen ? hvis der er

Pentium4 Northwood2 2.8GHz In-a-Box 3.652 kr.

om man er til pentium eller amd er vist en smagssag, men jeg syntes at der
er nogle tal der snakker for sig selv.
er selv mest til amd...derfor er det mit foretrukne valg.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 14-01-03 17:08

Robert Jensen wrote:
> [...]
> Thermaltake LC-400ATX 369 kr.
>
> i alt 8022 kr
>
> så har du det basale bortset fra keyboard, mus og køler (hvis jeg da

Hmm, Harddisk, CDromdrev, diskettedrev (nogen bruger det endnu
mangler ihvertfald, såvidt jeg kan se.

\Mandal

Fra : Robert Jensen

Dato : 14-01-03 18:19

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message

> Hmm, Harddisk, CDromdrev, diskettedrev (nogen bruger det endnu
> mangler ihvertfald, såvidt jeg kan se.
>
> \Mandal

sådan går det når man er lidt for hurtig
vidste jeg havde glemt noget

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : rhexis

Dato : 14-01-03 20:49

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in
message news:3e24479d$0$158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Athlon Thoroughbred XP 2400+ 1.529 kr
> Pentium4 Northwood2 2.8GHz In-a-Box 3.652 kr.
>
> [...] men jeg syntes at der er nogle tal der snakker for sig selv.

Du snyder lidt. Du sammenligner OEM og ikke-OEM priser. Det er
ikke fair overfor Intel. Desuden er en 2400+ vel egentlig langsommere
end en 2800 MHz Intel CPU?

Der er stadig en prisforskel, men den er ikke så stor som du
gør den til.

> er selv mest til amd...derfor er det mit foretrukne valg.

Jeg har også lige købt mig en AMD, da jeg synes, jeg får mere
for pengene. Havde mit budget været af farumske dimensioner
havde jeg nok købt en af de nye Intel HT chips.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-03 15:28

> [...]
>
>Du snyder lidt. Du sammenligner OEM og ikke-OEM priser. Det er
>ikke fair overfor Intel. Desuden er en 2400+ vel egentlig langsommere
Langt fra, jeg vil tro de er næsten ens.

Dette er også min mening.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : rhexis

Dato : 16-01-03 16:31

<Thf> wrote in message news:3e26c0c9.789685@dtext.news.tele.dk...

> Langt fra, jeg vil tro de er næsten ens.

Har du nogle benchmarks der kan underbygge denne påstand? Alle
dem jeg har set siger at en 2400+ ikke kan hamle op med en PIV
2800 MHz.

Her er der et lille udvalg:

http://anandtech.com/showdoc.html?i=1685
http://anandtech.com/showdoc.html?i=1690
http://gamepc.com/labs/view_content.asp?id=axp2400&page=1

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-03 20:40

>Har du nogle benchmarks der kan underbygge denne påstand? Alle
>dem jeg har set siger at en 2400+ ikke kan hamle op med en PIV
>2800 MHz.
Påstand & påstand, læg mærke til "vil tro", men ikke direkte med en 2400
men men xp2000 og en p4 1.7 begge ikke OC, på bordet foran mig.
Nu er XP2000 33mhz hurtigere end P4, men ikke i virkligheden verden
jeg går kun op i 3D beregning eller rå cpu kraft.
Og jeg fik et chock da jeg kørte mit 3d program på begge maskiner
i windows brug var XP en anelses hurtigere, men i cpu regnekraft blev
min P4 blæst ud af banen, jeg kan ikk længerer huske de nøjagtige tal
men hvis min P4 var 55 sek om en 3D beregning var XP'en færdeig på
33 sek, men det steg proprotionel, jo mere krævende(lys-reflectioner)
jo hurtigerer var XP før færdig, den sidste test jeg lavede var forskelden
ca. 1.28min til XP og min endte på 3.58min.

Men ellers har en del poste resultater til mig i CPUmark som kun tester
på cpu regnekraft, og kig selv der skal en hæftig P4 til at hamle op med
en XP'er.

Husk det er kun en overall vudering, men nok ikke helt ved siden af.
http://home13.inet.tele.dk/thf/hr_cpumark.htm

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S