Nogen Problemer med CC ADSL forbindelser ?
Fra : C o p y C a t

Dato : 13-01-03 20:35

Hejsa .,

Er der nogen af jer der har problemer med Cybercitys ADSL produkter ?

er det ikke korrekt at man kan have flere POP3 Konti's hos CC ?

Hvad med deres Routere ., er det noget skrammel ., eller er de okay ?, der
er vist noget med at visse spil kan man ikke spille over nettet ., passer
det ? hvis ja ., hvilke spil drejer det sig om ?

Mange Tak ( på forhånd .. )

~~Frank

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 13-01-03 22:09

>er det ikke korrekt at man kan have flere POP3 Konti's hos CC ?
[...]

1 hovedkonto + 4 ekstra.

>Hvad med deres Routere ., er det noget skrammel ., eller er de okay ?
[...]

Hvis der er nogle problemer, skulle det da lige være, at de bruger
NAT.
Det er der nogle programmer, som ikke helt kan finde ud af - bl.a.
Messenger. Men det er generelt for alle NAT-routere.

Du kan evt. læse mere her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/zyxel_642r/

/Henrik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-01-03 22:21

Henrik Koksby Hansen <henrik@k0ksby.dk> wrote in

> [...]
> Det er der nogle programmer, som ikke helt kan finde ud af - bl.a.
> Messenger. Men det er generelt for alle NAT-routere.

Det er rigtig nok relateret til NAT, men det er ikke et problem for
alle routere. F.eks. Dlink 604 som understøtter UPnP - der kan man fint
have videooverførsler og filoverførsler med Messenger.

Jeg tror dog ikke at Zyzel 642r har UPnP :-/
Den har PAT som de selv fremhæver bruges til at få ICQ osv. til at
virke, men om det lige dækker over at Messenger kan overføre filer ved
jeg ikke.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-01-03 11:37

"Flemming Joensson" skrev
> [...]
> Den har PAT som de selv fremhæver bruges til at få ICQ osv. til at
> virke, men om det lige dækker over at Messenger kan overføre filer ved

Zyxel 642R har ikke UPnP. Den kan bl.a. ikke bruges til visse
MS spil på gamingzone, hvilket har givet lidt larm hos mig...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : C o p y C a t

Dato : 13-01-03 23:26

> [...]
>
> 1 hovedkonto + 4 ekstra.

Ja, det har jeg læst mig frem til ., men hvis man henter mail fra
hovedkontoen, henter den så alle mails både dem til hoved kontoen's adresse
og dem til de 4 extra adresse ?

> [...]
> Det er der nogle programmer, som ikke helt kan finde ud af - bl.a.
> Messenger. Men det er generelt for alle NAT-routere.

Well ., jeg har nu også en Speedstream router den har også nat, men jeg kan
alligevel bruge ihvertfald ICQ ,,
nu hvor du fremhæver Zyxel ., er det fordi at det er den router du ville
vælge, i så fald hvorfor ?

~~Frank .,

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-01-03 01:03

C o p y C a t wrote:
> Ja, det har jeg læst mig frem til ., men hvis man henter mail fra
> hovedkontoen, henter den så alle mails både dem til hoved kontoen's
> adresse og dem til de 4 extra adresse ?

Nej, du får 5 pop3 konti, med hver deres eget brugernavn og password.

> nu hvor du fremhæver Zyxel ., er det fordi at det er den router du
> ville vælge, i så fald hvorfor ?

Henrik gav et link til den router du låner hos CyberCity.

Vh Mark

Fra : C o p y C a t

Dato : 14-01-03 22:53

Hej Mark ..

> Henrik gav et link til den router du låner hos CyberCity.

Efter hvad jeg kan læse mig til på CC ., så vælger jeg selv i mellem Cisco
677/678 ., eller en Zyxel 642r ., og måske en 310'er ..

~~Frank ..

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-01-03 23:58

C o p y C a t wrote:
> Efter hvad jeg kan læse mig til på CC ., så vælger jeg selv i mellem
> Cisco 677/678 ., eller en Zyxel 642r ., og måske en 310'er ..

Jeg tror ikke du selv kan vælge (står det nogen steder?).

Vh Mark

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-01-03 08:24

"Mark Beaumont" skrev
> Jeg tror ikke du selv kan vælge (står det nogen steder?).

Mark har ret: Man kan ikke længere vælge. De har
kun Zyxel 642R.

Fra : C o p y C a t

Dato : 15-01-03 22:35

>"Mark Beaumont" skrev
>
> Mark har ret: Man kan ikke længere vælge. De har
> kun Zyxel 642R.
> --

Well ...her:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/
, står, "En Cybercity-router (Zyxel eller Cisco) som du låner af
Cybercity. Routeren fungerer, uanset hvilket styresystem du benytter",
men det kan jo være en fejl ..

~~Frank .,

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-01-03 09:25

"C o p y C a t" <copycat@NOT.pc.dk> wrote in message
> [...]
> , står, "En Cybercity-router (Zyxel eller Cisco) som du låner af
> Cybercity. Routeren fungerer, uanset hvilket styresystem du benytter",

Det siger da ikke noget om at _du_ kan vælge, der står blot at du enten får
stillet en Zyxel eller en Cisco til rådighed ?

*Rune

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 14-01-03 11:12

>Ja, det har jeg læst mig frem til ., men hvis man henter mail fra
>hovedkontoen, henter den så alle mails både dem til hoved kontoen's adresse
>og dem til de 4 extra adresse ?
[...]

Nej. Du spurgte efter reelle POP-konti. De 5 har separat
brugernavn/kode.

Du har yderligere mulighed for at oprette nogle alias til hovedkontoen
(2 stk - et hvor 'du, stort set, selv bestemmer hele mail-adressen' og
et, hvor 'du bestemmer det foran @'...).

>Well ., jeg har nu også en Speedstream router den har også nat, men jeg kan
>alligevel bruge ihvertfald ICQ ,,
[...]

ICQ virker fint. Jeg snakkede om Messenger. Men lad det være slået
fast, at det er et software-problem fra M$ side. Kort fortalt går det
ud på, at Messenger sender din interne IP, istedet for den globale.
Så, når du forsøge at lave filoverførsler til andre med Messenger, vil
det ikke lykkes, da forbindelsen førsøges oprettet til din interne IP
- og ikke den globale (den rigtige).

/Henrik