2 mus
Fra : René

Dato : 13-01-03 20:43

Halløj NG

Kan man sætte 2 mus til en PC, en med tråd og en trådløs + 2 keyboards

--
Med Venlig Hilsen
René

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-01-03 20:50

"René" <rene.k@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj NG
>
> Kan man sætte 2 mus til en PC, en med tråd og en trådløs + 2 keyboards

Ja hvis du har indgange til det.
Du kan fx bruge dine PS/2 indgange og så have alle de keyboards og mus du
lystre på USB.
Du kan også have mus og keyborads på de serielle indgange.

Men du får kun en musemarkør på skærmen!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-03 21:00

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3e231852$0$71663$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Du kan også have mus og keyborads på de serielle indgange.

Det kommer da i høj grad an på hvilke tastature og mus det er.. Hvis de har
USB, kan de så vidt jeg ved ikke både fungere på ps/2 og seriel...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-01-03 21:44

> Det kommer da i høj grad an på hvilke tastature og mus det er.. Hvis de
har
> USB, kan de så vidt jeg ved ikke både fungere på ps/2 og seriel...

hmm.. jeg har testet med en PS2 og en USB mus
på samme tid, det virker i princippet udemærket..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-03 21:53

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:avv8ed$fda$1@sunsite.dk...

> hmm.. jeg har testet med en PS2 og en USB mus
> på samme tid, det virker i princippet udemærket..

Det var ikke det jeg skrev.. Jeg skrev at hvis en mus har USB interfase,
virker den nok ikke på serial interfaset... Jeg har selv 2 mus, begge på
USB.. Tastaturet sidder til PS/2..

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-01-03 22:33

> Det var ikke det jeg skrev.. Jeg skrev at hvis en mus har USB interfase,
> virker den nok ikke på serial interfaset... Jeg har selv 2 mus, begge på
> USB.. Tastaturet sidder til PS/2..

okie

nej, det er vidst de færreste mus, der er "så" bagud kompatible

Logitech har for vane at virke et skrit bagud..

USB > PS2

PS2 > seriel

men ikke USB > seriel

Fra : René

Dato : 14-01-03 16:06

Den mus jeg har er en PS/2 mus, det vil sige hvis jeg køber en USB mus, kan
jeg styre med begge mus på en gang?

René

Fra : René

Dato : 14-01-03 16:10

Kan man egentlig få en forlængerledning til sådan en mus, enten PS/2 eller
USB?

René

Fra : Martin K

Dato : 14-01-03 16:15

René wrote:
> Kan man egentlig få en forlængerledning til sådan en mus, enten PS/2
> eller USB?

Det kan man. Brink Elektronik er et godt bud. Eller i FONA eller sådan et
sted...

--
Martin K

Fra : René

Dato : 14-01-03 18:02

> Det kan man. Brink Elektronik er et godt bud. Eller i FONA eller sådan et
> sted...
¨
Nu er jeg så inde på brinck Elektronik, hvad hedder sådan et kabel?
Kan det passe det er det der hedder miniDIN?

--
Med Venlig Hilsen
René

Golf II GL 1.6D 3g tomatgear
http://www.golf2.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 18:17

In article dk.edb.hardware, rene.k@e-box.dk says...
> Kan det passe det er det der hedder miniDIN?

Ja.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 16:20

In article <3e24284c$0$83840$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, rene.k@e-
box.dk says...
> Kan man egentlig få en forlængerledning til sådan en mus, enten PS/2 eller
> USB?

Ja.

Fra : Martin K

Dato : 14-01-03 16:15

René wrote:
> Den mus jeg har er en PS/2 mus, det vil sige hvis jeg køber en USB
> mus, kan jeg styre med begge mus på en gang?

Det vil det sige ja. Det er det jeg bruger... og jeg har en
forlængerledning på PS/2-kablet, idet det ellers ikke kan når helt om på den
anden side af skærmen...

--
Martin K

Fra : René

Dato : 14-01-03 16:28

> Det vil det sige ja. Det er det jeg bruger... og jeg har en
> forlængerledning på PS/2-kablet, idet det ellers ikke kan når helt om på
den
> anden side af skærmen...

Min skal nå ind i stuen*g*

René

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-03 16:20

In article <3e242760$0$83824$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, rene.k@e-
box.dk says...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-01-03 16:30

> [...]
har
> USB, kan de så vidt jeg ved ikke både fungere på ps/2 og seriel...

Hvis vi lige lader være at blande USB i nd i billedet, så kan man have et
sæt mus/keyboards på PS/2 og et andet sæt på de to serielle ind/udgange.
Det virker problemfrit, men mus og keyboards til serielle porte kan nok være
vanskelige at købe fra nye i dag.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-01-03 10:55

On Tue, 14 Jan 2003 16:30:02 +0100, "Michael Lund Sørensen"
> [...]

>Det virker problemfrit, men mus og keyboards til serielle porte kan nok være

Hvordan havde du tænkt dig at
tilslutte et tastatur til en seriel port ?

--
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-03 11:33

In article dk.edb.hardware, Kim Jensen <kj@hd.dk> says...
> Hvordan havde du tænkt dig at
> tilslutte et tastatur til en seriel port ?

Du har ikke været med på edb-alderen så længe, kan jeg regne ud...

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-01-03 13:01

On Wed, 15 Jan 2003 11:32:50 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Du har ikke været med på edb-alderen så længe, kan jeg regne ud...

Næ, det er ca. 25 år siden, at jeg anskaffede min første computer.

Hvis du mener, at du er bedre vidende, ville det være rart
med et brugbart svar, fremfor din nedladende kommentar.

FUT : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-03 01:32

In dk.edb.hardware, Kim Jensen <kj@hd.dk> says...
> Hvis du mener, at du er bedre vidende, ville det være rart
> med et brugbart svar, fremfor din nedladende kommentar.

Jeg købte engang en stak PC'ere med serielt keyb.

Det var ikke en nedladende kommentar !

> FUT : dk.admin.netikette

FUT ignoreret...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-01-03 12:25

> Hvordan havde du tænkt dig at
> tilslutte et tastatur til en seriel port ?

Det gør man med et 9 til 5 polet adapter stik ! Tro mig det findes! Både
Seriel til Din og Seriel til PS/2 findes.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-01-03 13:36

On Wed, 15 Jan 2003 12:24:36 +0100, "Michael Lund Sørensen"

>Det gør man med et 9 til 5 polet adapter stik !
>Tro mig det findes!

Jeg tror dig gerne, men jeg har dog aldrig set en sådan adapter.

>Både Seriel til Din og Seriel til PS/2 findes.

Har du yderligere info, f.eks. link til producent / forhandler ?

--
Kim

Fra : Martin K

Dato : 13-01-03 21:49

René wrote:
> Kan man sætte 2 mus til en PC, en med tråd og en trådløs + 2 keyboards

Jeg har eet USB-keyboard og een USB-mus. Derudover har jeg een PS/2 mus sat
til. Det fungerer fremragende når man vil have en mus til både højre og
venstre hånd...

--
Martin K

Fra : René

Dato : 14-01-03 18:31

Jeg siger mange tak for hjælpen til alle!!!

MVH René(som nu er lidt klogere)