Harddisk temp monior
Fra : Quibbler

Dato : 13-01-03 17:55

jeg har hørt at man kan få et program der kan udlæse temperaturen på min
Segate Barracuda IV harddisk, det var noget med den S.M.A.R.T. monitor der
er i disken.
Er der nogen der ved hvad et sådant program hedder, og/eller hvor man kan få
fat i det.

Michael Læsø

Fra : Madsen

Dato : 13-01-03 18:04

Quibbler skrev:

> [...]
> S.M.A.R.T. monitor der er i disken.
> Er der nogen der ved hvad et sådant program hedder, og/eller hvor

Det har været oppe utallige gange i <news:dk.edb.hardware.drev>
efterhånden, så et kig i den gruppe ville muligvis have ledt dig på
sporet. De mest omtalte programmer er HDD Temperature eller Dtemp.
Om de så kan aflæse temperaturen på en Seagate ved jeg ikke, men
begge programmer bruger S.M.A.R.T.

<http://www.hddtemperature.com/>
<http://private.peterlink.ru/tochinov/>

Madsen.

Fra : Bjarke Sandvei

Dato : 13-01-03 18:13

Jeg bruger Motherboard Monitor til at aflæse temperaturen på min Seagate.
http://mbm.livewiredev.com/

/Bjarke

Fra : Quibbler

Dato : 13-01-03 18:32

"Bjarke Sandvei" <Bjarkow@kampsax.dtuRemove.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger Motherboard Monitor til at aflæse temperaturen på min Seagate.
> http://mbm.livewiredev.com/
tak det vil jeg prøve hvor varme bliver dine diske?
hvor varme må de blive før man skal overveje ekstra køling

Fra : Bjarke Sandvei

Dato : 13-01-03 22:10

Min Seagate IV bliver 25 -30 grader varm. Jeg ved ikke hvor varm den må
blive, men jeg ville overveje ekstra køling hvis den kommer over 40 grader.
Aktiv køling burde dog ikke være nødvendig, hvis du bare har et ok airflow i
kabinettet.

Fra : danni plougmann

Dato : 13-01-03 19:57

dtemp kan aflæse SMART og temperaturen på din disk.
http://private.peterlink.ru/tochinov/
bruger det selv på mine 2 maxtor harddiske

Fra : pondus

Dato : 13-01-03 20:05

"Quibbler" <michael@post.gs> skrev i en meddelelse
> [...]
> er i disken.
> Er der nogen der ved hvad et sådant program hedder, og/eller hvor man kan

speedfan kan også
kan dog ikke lige finde ud af hvor jeg havde det fra

> Michael Læsø

mvh
kuno

---