største processor i et super socket 7?
Fra : MB

Dato : 09-03-01 12:50

Hej
Jeg har netop købt et brugt motherboard + cpu, der fulgte en 400 Mhz AMD
k6-2 med, men hvad er egentligt den hurtigste cpu, man kan stoppe i sådanne
et board mon?

-morten

Fra : Thumb

Dato : 09-03-01 14:07

On Fri, 09 Mar 2001 11:49:58 GMT, "MB"
<dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>k6-2 med, men hvad er egentligt den hurtigste cpu, man kan stoppe i sådanne

Det er egentlig k6-2 550, men den sælges ikke meget. Den var heller
ikke bedre end k6-2 500. den fås stadig.

Desuden kan man i udlandet købe k6-2+ 500. Den er lavet med 0.18
micron teknologi ligesom thunderbird og duron. den bruger under 20
watt og er egentlig lavet til bærbare.
http://www.zeg-shop.de har den (Darmstadt).

Den kører næppe på dit bundkort, med mindre der findes en speciel bios
til dit bundkort med henblik herpå. Hvilket bundkort har du ?

Jeg vil derfor anbefale en k6-2 500. Ikke fordi du kan mærke meget
forskel. Ram, ram og atter ram. Køb evt. 128 Mbyte pc133 sdram. Det
fås meget billigt. Køb apacer.

mvh

John

Fra : Kristoffer Ryeng

Dato : 09-03-01 18:11

Thumb wrote:

> [...]

< snipp >

> Jeg vil derfor anbefale en k6-2 500. Ikke fordi du kan mærke meget
> forskel. Ram, ram og atter ram. Køb evt. 128 Mbyte pc133 sdram. Det
> fås meget billigt. Køb apacer.

Jeg ville heller anbefalt en K6-3, merkbart bedre ytelse.
--
Mvh,

Kristoffer Ryeng