Cisco 677 ?
Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 13-01-03 15:20

Er det muligt at få Cisco 677 til at "bridge" alle porte og protokoller
videre til eth0?

Vil gerne have ipsec ført lige igennem, hvis det er muligt?

/ Steffen

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 13-01-03 16:39

set nat entry add <inside IP>

Alt bliver routet til inderside IP.

Mener ikke man kan nøjes med at angive Protokol 50 (Ipsec), dog intet
problem med IKE (UDP port 500)

/Rubeck

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 13-01-03 23:12

"Kim Rubeck Jensen" <kim@rubeck.dk> skrev i en meddelelse
> set nat entry add <inside IP>
>
> Alt bliver routet til inderside IP.
>
> Mener ikke man kan nøjes med at angive Protokol 50 (Ipsec), dog intet
> problem med IKE (UDP port 500)

Hi Rudbeck...

Vil det sige at det er muligt at bringe min externe ip ind i FW/Routeren der
staå bag Cisco'en???

Så kan jeg slippe for Global-IP ved CC

/ Steffen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-01-03 01:13

On Mon, 13 Jan 2003 23:11:45 +0100, "Steffen Fog Sørensen"
<steffen@---nospam---skydive.dk> wrote:

> Vil det sige at det er muligt at bringe min externe ip ind i
> FW/Routeren der staå bag Cisco'en???

Nej, det er ikke helt det, man opnår. Man opnår derimod at al
trafik, der er initieret udefra sendes videre til den angivne
indersideadresse. Men det er ikke helt det samme, fordi der
stadig er blandet NAT ind i sagen.

> Så kan jeg slippe for Global-IP ved CC

Muligvis. Ofte er det tilfældet.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-03 16:44

"Steffen Fog Sørensen" <heretogo@email.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få Cisco 677 til at "bridge" alle porte og
protokoller
> videre til eth0?

Ja, men det kræver opsætning på centralen ligeså

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 13-01-03 23:13

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hvad skal der laves på centralen ???
Det forstår jeg ikke helt!

/ Steffen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-01-03 23:52

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@---nospam---skydive.dk> wrote in message
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal der laves på centralen ???
> Det forstår jeg ikke helt!

For at du kan disable NAT skal der også laves en indstilling på centralen
for at det virker.

/Dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-01-03 00:39

On Mon, 13 Jan 2003 16:44:16 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> Ja, men det kræver opsætning på centralen ligeså

I hvert fald, hvis man læser præcis det, du quotede, og gør det
med teknikerhatten på. Men af resten af spørgsmålet fremgik, at
det ikke var det Steffen mente med 'bridge'.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-03 07:13

> I hvert fald, hvis man læser præcis det, du quotede, og gør det
> med teknikerhatten på. Men af resten af spørgsmålet fremgik, at
> det ikke var det Steffen mente med 'bridge'.

Er det i "Vil gerne have ipsec ført lige igennem, hvis det er muligt?"
åbenbaringen ligger?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-01-03 16:57

> [...]
> videre til eth0?
>
> Vil gerne have ipsec ført lige igennem, hvis det er muligt?

Er det en CC opkobling? , der har du mulighed for at købe dig til en Global
IP på indersiden mod en måned ydelse på x antal kr.
Hvis det er med Tiscali kan du søge om flere ip-adresser (det koster ikke
andet end de 500 til selve ansøgningen)

/Dennis

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 13-01-03 23:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3e22e1b8$0$71697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Steffen Fog Sørensen" <heretogo@email.com> wrote in message

> Er det en CC opkobling? , der har du mulighed for at købe dig til en
Global-IP
Jeps, det er det nemmerlig

> på indersiden mod en måned ydelse på x antal kr.
Ja, det koster en hund for en fast IP
Det er da trods alt til at leve med... ( hvis der ikke er andre
muligheder )

/ Steffen