Køb af bundkort med plads til SD-ram eller~
Fra : Slappe-tcc

Dato : 13-01-03 15:36

Hej gruppe

Jeg vil gerne opgradere min PC med noget hurtigere hardware, men er jo
desværre underlagt de evige dårlige udsigter til en næsten tom bankkonto, så
jeg vil prøve at gøre det så billigt så muligt.

Derfor tænkte jeg at købe et bundkort med plads til SD-ram, da jeg har 1 GB
PC133 SD-ram. F.eks. Soltek SL-75KAV.

Nu er det jeg vil høre om det bedre kan betale sig at købe et nummer
dårligere (læs langsommere) CPU (AMD) og så en 256 MB DDR ramklods??? (og et
andet bundkort selvfølgelig

Og hvis man får den bedste performance kontra pris med DDR ram, kan det så
betale sig at investere i f.eks PC2700 i stedet for PC2100.

mvh Thomas

Fra : o&u

Dato : 13-01-03 16:33

On Mon, 13 Jan 2003 15:36:14 +0100, "Slappe-tcc"
<tcc@FJERNFJERNprivat.dk> wrote:

> [...]
>
>Og hvis man får den bedste performance kontra pris med DDR ram, kan det så
>betale sig at investere i f.eks PC2700 i stedet for PC2100.

Vil bare tilføje, at du kan købe et bundkort, der tager begge typer
ram (dog ikke på een gang). F.eks. jetway v266b.
Dette bundkort har chipset kt266a, som er et rimeligt moderne chipset,
og det er bedre en ecs k7s5a, med sis chipset.

Så kan du fordele udgifterne lidt over tid.

Det betyder ca. 10 % på performance, totalt. Man bør købe pc2700 ram,
hvis man køber ddr ram, da det ikke er meget dyrere. Men man skal
undersøge om man kan udnytte det. pc2100 er til fsb133, også kaldet
ddr266, medens pc2700 er ddr333, og bør køre fsb 166 (133 + 33).

Det jetway bundkort koster ca. 800 kr., og jeg har endda eet, som jeg
gerne vil sælge dig.

Der er intet problem med det, ud over at det ikke vil slukke power
supply og kølere, når det går i standby. Det ynder jeg meget, da jeg
har adsl og ikke gider vente på boot.

Hvis ikke du bruger standby (hibernate), kan det være udmærket.

Jeg vil godt sælge dig dette bundkort med original emballage og
resterende 1 3/4 års garanti for 550 + porto, dvs. 593 kr.
Nyeste bios er på.
http://www.systemplus.dk/servlet/VisVare?emne=hardware&lagerID=16&vareID=2158

Mail til mig, hvis det har interesse.

mvh

John

Fra : Slappe-tcc

Dato : 14-01-03 08:59

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> [...]

> Jeg vil godt sælge dig dette bundkort med original emballage og
> resterende 1 3/4 års garanti for 550 + porto, dvs. 593 kr.

Desværre ikke interessant da jeg har tre SD-ram klodser, og alle kort med
SD-ram og DDR-ram kun har plads til to af hver :-/
så jeg står stadig med et problem omkring hvad jeg skal gøre!

Fra : Kasper

Dato : 14-01-03 15:34

> Desværre ikke interessant da jeg har tre SD-ram klodser, og alle kort med
> SD-ram og DDR-ram kun har plads til to af hver :-/
> så jeg står stadig med et problem omkring hvad jeg skal gøre!

jeg har et ASUS A7A266-E det har plads til 3 SDRAM eller 2 DDR drenge..

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=a7a266-e

Mvh. Kasper

Fra : Martin K

Dato : 14-01-03 17:18

Kasper wrote:
> jeg har et ASUS A7A266-E det har plads til 3 SDRAM eller 2 DDR
> drenge..
>
> http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=a7a266-e

Nemmerlig, har det samme. Skulle lige til at foreslå det også...

--
Martin K

Fra : Slappe-tcc

Dato : 15-01-03 09:53

> jeg har et ASUS A7A266-E det har plads til 3 SDRAM eller 2 DDR drenge..
>
> http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=a7a266-e
>
> Mvh. Kasper

Se det var lidt mere spændende (c:

mvh Thomas
I skal have tak for svarerne!

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-01-03 11:24

Slappe-tcc skrev:
> Derfor tænkte jeg at købe et bundkort med plads til SD-ram, da jeg
> har 1 GB PC133 SD-ram. F.eks. Soltek SL-75KAV.

Køb du bare sådan et. Jeg sidder selv med sådan et, og det er et
glimrende bundkort.

Hvis du udnytter 1GB RAM skal du betale kassen for at opgradere
til DDR, og ydelsen er ikke de mange penge værd. Når du så en
dag skal opgradere, så sælger du bare bundkort, RAM og CPU
som en samlet opgraderingspakke.

mvh
Jeppe Seidelin Dam