Mini-ATX kabinet - varmeproblemer.
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 13-01-03 15:22

Hej

Et af mine venner har bygget en maskine i et Q-Tec 6021CMD (
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13303 ). Det er et af
disseher Mini-ATX kabinetter hvor strømforsyningen sidder "over" cpu'en.
Det gør jo at der ikke er så meget plads til cpu-køler som i et normalt
ATX midi-tower. Problemet er at CPU en bliver for varm når den kører
krævende spil osv. Der er mindre end en cm. mellem cpu-køler blæseren og
strømforsyningen som det er nu. Det kan vel ikke give optimal køling af
cpuen.

Nu er det sådan at Q-Tec lavet et tilsvarende kabinet ( 6040CMD
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13320 ), men hvor der vil
være to cm. mere plads mellem cpu-køler blæseren og strømforsyningen.
Kunne de to cm. mere løse problemet?

Pga. pladsproblemer kan kabinetter ikke være højere end det er nu, dvs.
der er ikke plads til et Midi-Tower

Lige en lille tegning, så i kan forstå hvad jeg mener
H = Strømforsyning
# = CPU-Køler
| = Bundkort

H#|
H | Mini-ATX

HHH
#|
| Midi-ATX

mvh
Jesper

Fra : Leony

Dato : 15-01-03 09:42

"Jesper Cederberg" <jceder@xyz.danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor der vil være to cm. mere plads mellem cpu-køler blæseren
> og strømforsyningen. Kunne de to cm. mere løse problemet?

Hvorfor ikke prøve med nogle ekstra blæsere i kabinettet. Hvis
der er plads i kabinettet (det lyder lidt småt).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/