Hvalp skifter tænder.
Fra : René Kofoed

Dato : 13-01-03 15:17

Hej NG.
Hvor lang tid tager det generelt en hvalp at, skifte alle sine tænder?
Hvor lang tid går der inden alle tænder er vokset helt frem?
-Og er det normalt at, hvalpen bløder når kindtænderne kommer frem ?
Det sidste og afsluttende spørgsmål : er der nogen der har erfaring med
overbid. Kan hvalpen "vokse" fra det??

På forhånd tak.
Mnage hundehils fra
Susanne, Coco og Xawier.

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 13-01-03 15:48

Hej Susanne
Jeg har erfaring med dit sidste spørgsmål.
Vi købte en newf hval, og der var ingenting at se.
et halvt år sener var der overbid, på over en centimeter.
Dyrlægen sagde hun aldrig ville blive avisgodkendt.
to år gammel var overbidet på få millimeter, og vi fik
hende avlsgodkendt i Knabstrup, hvor hun fik en flot førsteplads.
mvh Annelise.

---

Fra : Per, Odense

Dato : 13-01-03 17:10

I news:TTzU9.34871$Hl6.3936771@news010.worldonline.dk , skrev René
Kofoed <r-kofoed@image.dk> , bl.a. :
> [...]
> Det sidste og afsluttende spørgsmål : er der nogen der har erfaring
> med overbid. Kan hvalpen "vokse" fra det??

Hej
VoresVizsla på 5,5 måned har skiftet de fleste tænder. Det er kun
hjørnetænderne der mangler. Da kindtænderne blev skiftet blødte det lidt, så
der var lidt blod på tyggebenet.
Jeg har fundet et link til Netdyredoktor, hvor der står noget om tænder. (Og
meget andet)
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_august_2001/Tema_Hvalpe/tema_hvalpe.h
tml

Held og lykke med hvalpen.

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Leyna

Dato : 13-01-03 22:05

On Mon, 13 Jan 2003 15:17:28 +0100, "René Kofoed" <r-kofoed@image.dk>
wrote:

>Hej NG.
>Hvor lang tid tager det generelt en hvalp at, skifte alle sine tænder?

Hos min hvalp tog det ca. en måned.

>Hvor lang tid går der inden alle tænder er vokset helt frem?

Se det ved jeg så ikke endnu, for tænderne er ikke fuldt udvoksede
endnu. Hvalpen er 7 mdr.

>-Og er det normalt at, hvalpen bløder når kindtænderne kommer frem ?

Jeg ved ikke hvlike tænder det var der fik det til at bløde, men ind
imellem havde han hele snuden indsmurt i blod, hvilket iøvrigt
overhovedet ikke så ud til at genere ham.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk