MS Windows
briani 27239
Uret går i stå
Fra : MaRk

Dato : 13-01-03 14:58

Hey

Mit ur nede i hjørnet er altid bagefter, også selvom jeg stiller det går det
i stå.
Eks, da jeg startede min pc tiden stod til klokken 19:23 i går.
Jeg stillede det til klokken 13:45 (eller sådan noget) og nu opdagede jeg at
den var stoppet klokken 14:17, har nu stillet det til klokken 14:55.
dvs. den gør det også når min pc er tændt.

Det er rimeligt irriterende, nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Mvh
Mark

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-01-03 15:12

On Mon, 13 Jan 2003 14:57:51 +0100, "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN>
wrote:

>Det er rimeligt irriterende, nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Skift batteriet på bundkortet.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : MaRk

Dato : 13-01-03 15:51

Kører den ikke på noget andet strøm når pcen er tændt??

Mit bundkort er fra november.

Mvh
Mark

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-01-03 16:29

On Mon, 13 Jan 2003 15:50:47 +0100, "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN>
wrote:

>Kører den ikke på noget andet strøm når pcen er tændt??

Det er jeg ikke klar over, men jeg skiftede engang mit på et Asus
bundkort, der heller ikke kunne holde tid, selvom pc'en var tændt. Det
hjalp i hvertfald.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 13-01-03 18:20

> Kører den ikke på noget andet strøm når pcen er tændt??

Jo når den er tændt !! Den taber tiden, når maskinen er slukket.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : MaRk

Dato : 13-01-03 19:18

> Jo når den er tændt !! Den taber tiden, når maskinen er slukket.

Min gør begge dele

Fra : Henning

Dato : 13-01-03 20:30

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse news:3e22d2ac$0$11013$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kører den ikke på noget andet strøm når pcen er tændt??

Hvis det er lavet som i gamle dage, ja:

Oprindeligt var der ikke noget batteri-ur i PC'en. Det ur der var, blev stillet manuelt ved opstart, og kørte ligesom de andre timere så længe der var strøm. Senere kom der så et batteridrevet ur til, hvis indhold blev overført til det andet ved opstart. Jeg antager tingene fungerer på sammme måde i dag, aht kompatiblitet. (Men mit første møde med IBM&Co var ca '93 med et BridgeBoard...)

Det mest sandsynlige er nok et software problem, men jeg har da haft et MB med defekt timer IC. Jeg har et gammelt pccheck program, som kan finde den slags, men der findes sikkert noget nyere.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-01-03 16:08

MaRk wrote:
> [...]
> det til klokken 14:55. dvs. den gør det også når min pc er tændt.
>
> Det er rimeligt irriterende, nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Prøv dette program først:
<http://nettime.sourceforge.net/>

Jeg har selv prøvet det på Windows 2000 og der virkede det
fint.

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-01-03 16:10

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Prøv dette program først:
> <http://nettime.sourceforge.net/>
>
> Jeg har selv prøvet det på Windows 2000 og der virkede det
> fint.

Dette er i samme genre og er testet i Windows XP:
<http://www.victechsoftware.com/webtimesync.html>

/Mikael

Fra : MaRk

Dato : 15-01-03 22:02

Nu har den lig startet op så datoen var april 1844 klokken 3 om natten!?!?!

Fra : alexandre

Dato : 18-01-03 23:18

vil du have den rigtig ting, så prøve NTP
original til unix , men der findes også er port til win32 versioner
http://www.eecis.udel.edu/~ntp/index.html

ret nemt at installere, det virker bare :)

hilsen
Alexandre