Køb af nyt hardware
Fra : Troels Jensen

Dato : 13-01-03 12:58

Hej

Jeg kunne tænke mig at købe følgende:

Soltek ATX SL-85ERV2 VIA P4X400 Chipset
Intel Pentium4 Northwood2 2.533GHz In-a-Box - BX80532PE2533D
2 stk. DDR-SDRAM PC3200 Samsung 512MB

Er det det ikke godt nok?

Hilsen
Troels

Fra : Leony

Dato : 13-01-03 13:04

"Troels Jensen" <tkjensen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Soltek ATX SL-85ERV2 VIA P4X400 Chipset
> Intel Pentium4 Northwood2 2.533GHz In-a-Box - BX80532PE2533D
> 2 stk. DDR-SDRAM PC3200 Samsung 512MB
> Er det det ikke godt nok?

Det ser lækkert ud.
Jeg ville dog foretrække et motherboard med Intel chipset og mærket skulle
være Abit, Asus, Gigabyte eller Soyo.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Troels Jensen

Dato : 13-01-03 13:15

> Jeg ville dog foretrække et motherboard med Intel chipset og mærket skulle
> være Abit, Asus, Gigabyte eller Soyo.

Hvorfor synes du det skal være Intel?

Hilsen
Troels

Fra : Leony

Dato : 13-01-03 13:24

> Hvorfor synes du det skal være Intel?

Synes man læser om en del der har haft kedelige oplevelser med VIA og SiS
chipset.
Det kommer selvfølgelig også an på om du vægter hurtighed eller stabilitet.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-01-03 13:30

Leony skrev:
> Synes man læser om en del der har haft kedelige oplevelser med VIA og
> SiS chipset.

Man hører ikke så mange skrækhistorier om VIA, men det skyldes at
der er ingen ved deres fulde fem, der tør købe VIA chipset til P4.
VIA har svjh ikke licens til P4 halløj.

SIS er ikke helt dårligt. Men jeg ville helt klart vælge Intel.
Hvis prisen er meget vigtig, er P4-SIS en mulighed, men
så ville jeg foretrække AMD-VIA eller AMD-SIS
kombinationer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 13-01-03 15:10

> [...]
> chipset.
> Det kommer selvfølgelig også an på om du vægter hurtighed eller

Intel PE er nok toppen af stabilitet og hastighed, så cremen af begge dele i
dette chipset!

Ellers Intel E7205 Granite Bay chipset, nok det hurtigste pt. chipset til P4

VH
Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 13-01-03 15:44

<------------->
> Soltek ATX SL-85ERV2 VIA P4X400 Chipset
> 2 stk. DDR-SDRAM PC3200 Samsung 512MB

Gi da lige et par kroner mere for dit bundkort Soltek SL-85DR3 ATX til Kr.
930,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837958

Det har det nye Intel i845PE chipset... hvorfor købe ram som er bedre end
gennemsnittet når du vil nøjes med et skod chipset på dit bundkort ?

Soltek laver nogen gode mellem klasse bundkort som jeg vil mene ligger på
højde med Asus