MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
intels hyperthreading - kun på XP ???
Fra : Simon...

Dato : 13-01-03 11:00

Hej,

jeg sad lige og læste, og overvejde upg af mit system, men kan det virkeligt
passe at hyperthreading kun er til winxp og linux 2.4.x ???

det står her på asus' site (punkt 2) :
http://usa.asus.com/inside/Intel-HT.htm

nu er jeg jo win2k pro mand... derfor var det lidt ærgeligt at høre synes
jeg nok...

tak

mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 13-01-03 11:14

fandt selv et link der bekræftede det :((
http://www.intel.com/support/platform/ht/os.htm

burde det ikke virke på 2000 ellers, der virker alm. dual cpu'er jo fino ?

mvh.Simon

Fra : H3nrik V!

Dato : 13-01-03 15:38

"Simon" <devnull@linux.org> wrote in message
> fandt selv et link der bekræftede det :((
> http://www.intel.com/support/platform/ht/os.htm
>
> burde det ikke virke på 2000 ellers, der virker alm. dual cpu'er jo
> fino ?

SVJH iflg anandtech.com er problemet, at W2K pro 'kun' understøtter 2
CPU'er, og ikke nogen logiske, så hvis man har et dual Xeon system, som er
ialt 4 logiske processorer vil den ikk egå med W2K, da systemet vil se 4
processorer, hvor XP vil se 2 fysiske og 2 logiske....!

Lidt at læse på:

http://anandtech.com/showdoc.html?i=1747 er jeg lidt i tvivl om indeholder
noget OS relateret, men bestemt interessant...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Simon...

Dato : 13-01-03 17:03

> [...]
>
> http://anandtech.com/showdoc.html?i=1747 er jeg lidt i tvivl om indeholder
> noget OS relateret, men bestemt interessant...

tak - men hvis det alligevel ikke vil virke vil jeg bare surmule lidt
istedet... har haft xp installeret og det huer mig ikke
at skulle tilbage...

mvh.Simon

Fra : Jørgen Kaare Jensen

Dato : 14-01-03 15:29

> [...]
> http://usa.asus.com/inside/Intel-HT.htm
>
> nu er jeg jo win2k pro mand... derfor var det lidt ærgeligt at høre synes

Når en hardware producent introducerer nye features i hardwaren kræver det jo
naturligvis en omskrivning af softwaren for at udnytte disse nye features. Og da
W2K kom før Xeon MP kan den naturligvis ikke udnytte disse nye features.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 14-01-03 17:03

"Jørgen Kaare Jensen" <joergen.kaarejensen@mail.dk> wrote:

> Når en hardware producent introducerer nye features i hardwaren kræver det jo
> naturligvis en omskrivning af softwaren for at udnytte disse nye features.

Pipelining er da et eksempel på en feature i hardware, der ikke kræver ny
software.

Fra : Simon...

Dato : 15-01-03 20:16

> [...]
Og da
> W2K kom før Xeon MP kan den naturligvis ikke udnytte disse nye features.

jeg havde håbet på noget med en service pack der klarede det må jeg
indrømme.
- men de vil vel også gerne ha folk til at købe XP
mvh.Simon