fra tlf til hjemmeside..... hvordan
Fra : tina pedersen

Dato : 13-01-03 11:09

bare nysgerrig om hvordan det foregår.....

når jeg ringer et resultat ind til infosport (tast selv) kan jeg se
opdatering af stilling mv på hjemmesiden i samme sekund jeg taster færdig
(#)

hvordan er det strikket sammen ???????

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-03 11:50

tina pedersen wrote:
> [...]
>
> når jeg ringer et resultat ind til infosport (tast selv) kan jeg se
> opdatering af stilling mv på hjemmesiden i samme sekund jeg taster færdig

Deres telefonservice opdaterer dataene direkte i den database hvorfra
websiderne genereres.

--
Jakob Andersen

Fra : TH

Dato : 13-01-03 12:20

Hej,

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Deres telefonservice opdaterer dataene direkte i den database hvorfra
> websiderne genereres.

Heheh tag den! :))

/TH

---

Fra : tina pedersen

Dato : 13-01-03 12:27

"TH" <th@cogito.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Heheh tag den! :))
>
> /TH

hehe det ka jeg godt regne ud...... men hvordan??????

databasen kan vel ikke af sig selv genere output til sitet? der skal vel en
eller anden kommando til en eksekvering? via en asp side eller lign - det
gør databasen vel ikke?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-03 12:40

"tina pedersen" <tipederfjern@hotmail.com> wrote
> [...]
en
> eller anden kommando til en eksekvering? via en asp side eller lign - det

Dataene bliver trukket fra databasen "on-the-fly" vha. ASP altså forestil
dig en database med nyheder:

Hver gang en bruger går ind på nyhedssiden præsenteres brugeren for alle
nyheder i databasen. Dvs. så snart der er lagt en nyhed i databasen er denne
tilgængelig på websitet. Sådan omend noget mere kompliceret fungerer
infosport også.

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-03 12:46

tina pedersen skrev:

> databasen kan vel ikke af sig selv genere output til sitet?

Nej, men sitet kan selv generere output fra databasen. Det er hele
humlen ved databasestyrede hjemmesider - så snart en opdatering er
lagt ind i databasen vil den også kunne ses på hjemmesiden.

(I visse tilfælde kan en database faktisk godt generere html-output
til et site - MSSQL har fx en mulighed for at generere en statisk
html-side på baggrund af et dataudtræk. En trigger sørger så for at
generere en ny html-side når data ændres).

> der skal vel en eller anden kommando til en eksekvering? via
> en asp side eller lign - det gør databasen vel ikke?

Der er to kommandoer der er relevante.

- Den ene sørger for at opdatere databasen når du ringer ind.
Telefonsystemet kan oversætte dine indtastninger til værdier i en
sql-sætning og få databasen til at køre denne. Hvordan det
nærmere foregår er uden for denne gruppes emne.

- Den anden kommando udvælger aktuelle data fra databasen. Det er
en ganske almindelig asp-opgave, som du fx kan finde beskrevet på
<http://html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp> FF.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-01-03 13:05

On Mon, 13 Jan 2003 12:45:33 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>sql-sætning og få databasen til at køre denne. Hvordan det
>nærmere foregår er uden for denne gruppes emne.

Jeg tror netop at det er DET, Tina fisker efter. Men svjv er det et
meget dyrt system, der kan købes til dette. Prøv evt. TDC erhverv.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-03 13:18

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote
> Jeg tror netop at det er DET, Tina fisker efter. Men svjv er det et
> meget dyrt system, der kan købes til dette. Prøv evt. TDC erhverv.

Det er vel bare et voice respond system, jeg har før leget med at lave et
hvor jeg blot satte en PC med et modem op, og når folk så ringer tog min
applikation røret og afspiller så nogle lydfiler afhængig af
brugerenstastetryk.

Det dyre i sådan et system tror jeg først kommer når du skal til at have
mange linier.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-03 13:46

Jakob Andersen wrote:
> [...]
> hvor jeg blot satte en PC med et modem op, og når folk så ringer tog min
> applikation røret og afspiller så nogle lydfiler afhængig af

Det skal dog siges at jeg aldrig kom særlig langt, da det mest var for
undeholdningsværdien jeg lavede det, men teorien burde være god nok.

--
Jakob Andersen

Fra : tina pedersen

Dato : 13-01-03 14:28

> Det skal dog siges at jeg aldrig kom særlig langt, da det mest var for
> undeholdningsværdien jeg lavede det, men teorien burde være god nok.
>
> --
> Jakob Andersen

det indtastede bliver ikke tilføjet idet jeg trykker på tasten men først når
jeg har godkendt indholdet som bliver læst højt for mig..........

jeg var bare nysgerrig om det var asp eller noget andet fancy der blev
brugt.........

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-03 14:31

tina pedersen wrote:
> det indtastede bliver ikke tilføjet idet jeg trykker på tasten men først når
> jeg har godkendt indholdet som bliver læst højt for mig..........

Jeps, men det er jo bare et spørgsmål om at ASP siden kun henter
resultater der er godkendt.

> jeg var bare nysgerrig om det var asp eller noget andet fancy der blev
> brugt.........

Der er en applikation der står og styrer informationerne fra systemet,
det er sikkert programmeret i et rigtigt programerringssprog som C++,
Java eller VB.

--
Jakob Andersen