hjælp til header() funktion
Fra : Lars Axberg

Dato : 13-01-03 05:26

Hej NG!

Klokken er mange nu og jeg vil i seng jeg har revet alt mit hår ud af bare
irritation over, at min side ikke gider at godkende min header! Jeg får
følgende fejlmelding:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at D:\FoxServ\www\forum\skrivpost.php:6) in
D:\FoxServ\www\forum\skrivpost.php on line 38

Min kode ser således ud:
<?php
require ("htmlfunktioner.php");
require ("mysql.php");

echo top("");

$id = $_REQUEST["id"];
$forfatter = $_REQUEST["forfatter"];
$txt = $_REQUEST["txt"];
$pn = $_REQUEST["pn"];

//tjekker om der er skrevet noget i formen

if(!ereg("[A-z0-9]+", $pn)) {

die("<em>du har ikke skrevet nogen overskrift!<br />
}

if(!ereg("[A-z0-9]+", $txt)) {

die("<em>du har ikke skrevet noget indhold!<br />
}

$sql = "insert into traad (idpn,tid,forfatter,pn,txt)
values('1',now(),'$forfatter','$pn','$txt')";

open_db();
sql_spoerg($sql);
close_db();

// Her kommer mit irritations moment så

header("location: forum.php");

echo bund();
?>

Vil en venlig sjæl kigge min kode igennem og give mig svaret? (Jeg kører
foxserv 3.0 hvis det har noget at sige!)

Med Venlig Hilsen

Lars Axberg

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-01-03 05:47

On Mon, 13 Jan 2003 05:25:34 +0100, "Lars Axberg" <omniSPAM@axberg.dk>
wrote:

>require ("htmlfunktioner.php");
>require ("mysql.php");
>
>echo top("");

Mit gæt er, at nogle af disse filer/funktioner har output. Tjek evt.
de php-filer for om der evt. er et return i starten af filerne eller
lignende.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 13-01-03 08:26

I linie 6 har du en

echo top("");

Den bevirker, at alle headers sendes og du må ikke bruge header() funktionen
efter denne linie.

Du bør flytte rundt på din kode, så de kommer i omvendt rækkefølge, eller
slette linien med echo top("");

Lars.

--
Freelance programmør