"Nulstille" modem
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 13-01-03 00:06

Hej NG..

Kender nogen her en AT kommando (eller et andet hack) hvorpå man kan få et
modem til at slette sin opsætning..

Det aktuelle problem er at et modem ringer et 12 cifret nummer op før det
man giver den - og det er mildest talt ikke optimalt :)

MVH
Nikolaj

Fra : Jonas Jalling

Dato : 13-01-03 00:38

"Nikolaj B. Kjeldsen" wrote:
> Hej NG..
>
> Kender nogen her en AT kommando (eller et andet hack) hvorpå man kan
få et
> modem til at slette sin opsætning..

<snip>

Hej Nikolaj,

Prøv at sende ATZ til modemet.
Ellers kan du jo prøve at connecte til modemet med en seriel-terminal og
skrive 'AT$' (uden '') for at få lidt hjælp.

Jonas Jalling

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-01-03 02:29

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers kan du jo prøve at connecte til modemet med en seriel-terminal og
> skrive 'AT$' (uden '') for at få lidt hjælp.

Hvis det er fordi at modemet er låst til en udbyder, så er det næppe nok.
Jeg ville istedet hente en ny flashrom til modemet. Et flash rydder som
regel også env ram. Nogle modems er dog låst på en fancy måde så man ikke
umiddelbart kan flashe dem. Hvad producent/model er det ?

/Sune