Audigy Drivere på et Live! kort
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 12-01-03 23:57

Hej NG..

Jeg har hørt at der findes nogle SB Audigy drivere der er blevet modificeret
så de virker på SB Live! kort - og derved "forvandler" et Live! kort til et
Audigy !!

Er det en and eller hva ??

MVH
Nikolaj

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-01-03 12:27

"Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
modificeret
> så de virker på SB Live! kort - og derved "forvandler" et Live! kort til

Tror det er en and.

Jeg har Audigy og har haft et Live! kort. Og der er stor forskel på dem.

MVH

Brian Hansen.

Fra : Lestat

Dato : 13-01-03 14:05

> Tror det er en and.
>
> Jeg har Audigy og har haft et Live! kort. Og der er stor forskel på dem.

Ikke helt. Jeg har også hørt det. Påstanden er at EMU chippen er den samme
fra Live til Audigy. Man kan få de samme features fra Live ved at snyde den
med drivere til at tro at den er et Audigy. Man kan naturligvis ikke få
firewire og de ekstra udgang som Audigy har...

Men jeg har ikke hørt om det er lykkes for nogen, og om de fik sådanne ting
som EAX2 og HD med.

L.

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-01-03 18:47

Lestat wrote in <avudhq$298$1@sunsite.dk>:
> Ikke helt. Jeg har også hørt det. Påstanden er at EMU chippen er den samme
> fra Live til Audigy.

Om det er helt den samme ved jeg ikke, men i Linux bruger man den samme
driver til begge. Der er nemlig hverken en Live-driver eller en
Audigy-drier. I stedet er der en emu10k1-driver, som kan bruges til begge.

(Det er helt normalt at der i Linux er drivere til chippen, men ikke hele
kortet.)

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-01-03 12:34

On Mon, 13 Jan 2003 18:46:38 +0100, Niels Andersen wrote:

> [...]
>
>(Det er helt normalt at der i Linux er drivere til chippen, men ikke hele

Det er ganske normalt på de fleste platforme, da det er fuldstændigt tåbeligt
at lave forskellige drivere til forskellige modeller der måske kun adskilles
af nogle enkelte detaljer.
CL er dog et af de firmaer der efterhånden nogle gange via kortets kontekst
har spærret for sådanne drivere således at det kun er deres egne drivere der
virker på deres kort. Det ser dog ikke ud til at det er noget de her gjort
denne gang, vel det er der ej heller nogen grund til siden der ikke rigtigt
er nogen trussler mere.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Democracy is three wolves and a sheep voting on what's for dinner.