Ændre indholdet at variabel med link?
Fra : Allan Vebel

Dato : 12-01-03 23:16

Jeg har dette i <head>

<link href="<%Response.Write xStyle%>" rel="stylesheet" type="text/css">

.... og dette et andet sted på siden:

<% Dim xStyle
xStyle="tabelstyle0.css" %>

Nu ønsker jeg at ændre indholdet af xStyle til "tabelstyle1.css" med <a href>,
kan man det?

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-01-03 23:24

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote
> [...]
>
> <% Dim xStyle
> xStyle="tabelstyle0.css" %>
>
> Nu ønsker jeg at ændre indholdet af xStyle til "tabelstyle1.css" med <a

Ja du skal blot sørge for at hente værdien fra querystringen, altså noget
ala nedenstående:

<%
Dim xStyle
If Request.QueryString( "xstyle" ) <> "" Then
xStyle= Request.QueryString( "xstyle" )
Else
xStyle = "tabelstyle0.css"
End If
%>
<link href="<%= xStyle %>" rel="stylesheet" type="text/css">

Og dit link til at ændre det med skal så se sådan her ud:

--
Jakob Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-01-03 23:33

Jakob Andersen <jakob@effectus.dk> skrev:

> navn</a>

Tak, Jakob - jeg leger lidt videre med det.

--
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-01-03 23:56

Jakob Andersen <jakob@effectus.dk> skrev:

> navn</a>

Det fungerer som det skal.

Jeg er i gang med en side om avancerede tabeller, der skal
skifte udseende med en bestemt css - og så er det jo smart at
kunne tilføje funktioner til den der i forvejen ligger i header.inc.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-03 23:51

Jakob Andersen skrev:

> <%
> Dim xStyle
> If Request.QueryString( "xstyle" ) <> "" Then
> [...]

Hvis det er mindre dele af filnavnet der skiftes ud kan man evt.
nøjes med at lægge disse dele i querystringen:

   Dim xStyle, styleNum
If Request.QueryString("styleNum" ) = "" Then
       styleNum = "0"
End If
   xStyle = "tabelstyle" & styleNum & ".css"

En anden mulighed er at hardcode stylenavnene, og så blot udvælge
dem via et nummer eller lignende i querystringen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-01-03 00:05

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> [...]
> styleNum = "0"
> End If
> xStyle = "tabelstyle" & styleNum & ".css"

[Flueknepperi on]
En variabeltildeling er billigere end variabelsammenligning.
[Flueknepperi off]

--
Jakob Andersen