/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Redhat 8 nødvendige cd'ere
Fra : gonz


Dato : 12-01-03 23:09

Hey.

Er ved at hente Redhat 8.0, er det virkelig nødvendig at hente alle 5
iso for at lave en install??


Mvh Gonz

 
 
Lars Dybdahl (12-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 12-01-03 23:21

Nej. Kun de første 3. En minimalinstallation kræver kun den første, og du
kan komme rimeligt langt med 2, men skal du f.eks. have dansk brugerflade,
så skal du have alle 3.

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Tonni Aagesen (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Tonni Aagesen


Dato : 13-01-03 03:00

Lars Dybdahl wrote:

> Nej. Kun de første 3. En minimalinstallation kræver kun den første, og du
> kan komme rimeligt langt med 2, men skal du f.eks. have dansk brugerflade,
> så skal du have alle 3.

Hej Lars,

Jeg er ked af at skulle banke dig i hovedet igen med netikette, men kan
du ikke prøve at vænne dig til at citere, den stump tekst du svarer på?
Det hjælper nemlig andre til bedre at forstå dit svar uden at skulle
læse hele tråden i gennem.

Hvis jeg nu f.eks. søgte på "Redhat 8 minimalinstallation" hos
http://groups.google.com, ville jeg ikke kunne se hvad du svarer på[1],
hvilket er en skam, når der nu ofte bliver opfordret til at benytte
google til informationssøgning.

[1] Jeg ved godt google kan vise hele tråde, men det ligger dog trods
alt et par klik væk :)

--
Mvh
Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>


Lars Dybdahl (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 13-01-03 08:28

Nej - en mand ved navn Tonni bliver sur, hvis jeg citerer.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Regin Larsen (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Regin Larsen


Dato : 13-01-03 22:59

Lars Dybdahl wrote:
> Nej - en mand ved navn Tonni bliver sur, hvis jeg citerer.

Der er en grund til at Tonni foreslår at du citere efter
etiketten. Det gør dine indlæg meget nemmere at læse, da rigtig citering
gør at man kan se præcis hvad du svarer på og hvem du svarer. Udover
det bliver det også nemmere at følge "lange" tråde, der udvikler sig
over flere dage (fx ser jeg kun nye indlæg, så hvis du svarer på et
indlæg jeg allerede har læst kan jeg ikke se hvad du svarer på).

Se: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

FUT: dk.admin.netikette
(svar på dette indlæg ender i overnævnte gruppe)

--
Regin

Lars Dybdahl (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 14-01-03 01:53

Denne burde forklare alt:

http://download.dybdahl.dk/usenet/

Hilsen,

Lars.


--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Niels Andersen (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 14-01-03 10:30

Lars Dybdahl wrote in <3e235f62$0$11017$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Denne burde forklare alt:
> http://download.dybdahl.dk/usenet/

Det er din egen mening. Det er også fint, hvis du skriver til dig selv. I så
fald, lad være med at poste det på usenet.

De fleste andre er enige med dette:
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder
Hvis du skriver til andre, anbefales det derfor at gøre som beskrevet.

Det er ikke ulovligt at lade være med at citere, men regn med at folk
brokker sig, hvis det generer dem. Du skal også regne med at mange vil
putte dig i dit kill-filter. Jeg har indtryk af, at folk som benytter
killfilter ofte er sammenfaldende med folk, der giver "gode svar". Dem vil
du altså risikere ikke vil se dine spørgsmål.

Du kan vælge at melde klart ud, at du vil skide på hvad vi andre mener. I så
fald vil en stor del af dem, der vil "brokke sig" sætte dig i killfilter
med det samme, og du vil sikkert slippe for meget brok (og mange
potentielle gode svar).

FUT: dk.admin.netikette

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.19 - Debian testing/unstable


Lars Dybdahl (14-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 14-01-03 11:32

Jeg kan ikke forstå, hvorfor nogle laver FUT til en anden nyhedsgruppe uden
selv at lægge deres indlæg der... men jeg kan oplyse dig om, at jeg absolut
interesserer mig for hvad andre mener.

Du bør passe MEGET godt på med at tillægge andre mennesker udokumenterede
holdninger. Jeg tror at den slags i højere grad aktiverer folks kill-knap
end det, du omtaler. Men eftersom det er temmeligt meget uden for denne
nyhedsgruppes område, vil jeg undlade at omtale det yderligere.

Med venlig hilsen,

Lars Dybdahl.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

gonz (13-01-2003)
Kommentar
Fra : gonz


Dato : 13-01-03 10:07

On Sun, 12 Jan 2003 23:21:11 +0100, Lars Dybdahl <lars@dybdahl.dk>
wrote:

>Nej. Kun de første 3. En minimalinstallation kræver kun den første, og du
>kan komme rimeligt langt med 2, men skal du f.eks. have dansk brugerflade,
>så skal du have alle 3.
>
>Hilsen,
>
>Lars.

Ok, takker for svaret med et tillægsspørgsmål:) hvad er der så på de
to sidste?


Gonz

Lars Dybdahl (13-01-2003)
Kommentar
Fra : Lars Dybdahl


Dato : 13-01-03 10:46

Sourcekode.

Lars.

gonz wrote:
> Ok, takker for svaret med et tillægsspørgsmål:) hvad er der så på de
> to sidste?

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste